استخر "حمدان" به مدت چهار روز میزبان شناگران جوان ایران در چهارمین دوره رقابتهای بین المللی شنای دوبی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مسابقات بین المللی دبی برای کسب سهمیه دومین دوره رقابتهای المپیک جوانان مورد تایید فینا است. کسب این سهمیه به تنهایی انگیزه شناگران جوان ایران را برای حضور پر قدرت و رکوردشکنی در دبی تضمین می کند.

این مسابقات از تاریخ سوم الی ششم اردیبهشت ماه در در مجموعه ورزشی "حمدان" دبی برگزار می شود. این مجموعه یکی از مجهزترین استخرهای جهان محسوب می‌شود. رقابتهای جوانان جهان در سال ۲۰۱۳ و مسابقات جهانی شنای مسافت کوتاه سال ۲۰۱۰ در این استخر برگزار شد.

در ادوار گذشته این مسابقات، کشورهای آسیایی به خصوص حاشیه نشینان خلیج فارس حضور پررنگی در این مسابقات داشتند. کشورهایی مانند مصر، قطر، لبنان، امارات، عراق، اردن، سوریه، روسیه، قرقیزستان و بسیاری از کشورهای دیگر در دوره های پیشین این رقابتها شرکت کردند.

دومین دوره این مسابقات در سال ۲۰۱۲ نیز با حضور ملی پوشان ایران برگزار شد. ورزشکاران ایران در آن سال موفق شدند به چند مدال رنگارنگ در بخش بزرگسالان و جوانان دست یابند.

شناگران ایران با ترکیب آریا نسیمی شاد، نیما عبداللهی، آرین علیایی، شایان عظیمی و محسن مهمان نواز در این مسابقات شرکت می کنند. خشایار حضرتی به عنوان مربی این تیم را همراهی می کند و پیمان جاویدان مسئولیت سرپرستی تیم را بر عهده دارد.

مورد تایید بودن این مسابقات جهت کسب سهمیه المپیک جوانان باعث حضور پر رنگ تیم های مطرح جهان شده است. در مجموع ۴۵ تیم ملی و باشگاهی در چهارمین دوره این رقابتها حاضر هستند. روسیه، مصر، هند و قزاقستان از جمله کشورهای پر قدرت این دوره از رقابتها هستند که برای کسب سهمیه المپیک و مدال آوری در این مسابقات تلاش می کنند.

طبق برنامه در روز نخست این مسابقات آرین علیایی تنها نماینده ایران در ماده ۸۰۰متر آزاد است. سایر ملی پوشان از روز پنج شنبه به آب می‌زنند.

*برنامه شناگران ایران در چهارمین دوره رقابتهای بین المللی دبی به شرح زیر است:
روز نخست (چهارشنبه سوم اردیبهشت): آرین علیایی ۸۰۰ متر آزاد
روز دوم (پنجشنبه چهارم اردیبهشت): آرین علیایی ۲۰۰متر آزاد – محسن مهمان نواز ۲۰۰متر کرال پشت – آریا نسیمی شاد و شایان عظیمی ۵۰ متر قورباغه – نیما عبداللهی ۵۰ متر آزاد
روز سوم (جمعه پنجم اردیبهشت): آرین علیایی ۴۰۰ متر آزاد – شایان عظیمی و آریا نسیمی شاد ۱۰۰متر قورباغه – محسن مهمان نواز ۵۰ متر کرال پشت
روز چهارم (شنبه ششم اردیبهشت): آریا نسیمی شاد و شایان عظیمی (۲۰۰متر قورباغه) – محسن مهمان نواز (۱۰۰متر کرال پشت) – نیما عبداللهی ۵۰ متر پروانه