بروجرد - خبرگزاری مهر: پروژه مسکن مهر بروجرد از جمله پروژه هایی است که به گفته استاندار لرستان پرونده آن باید تا پایان سال جاری بسته شود و در این راستا باید زمان بهره برداری حدود دو هزار و صد واحد مسکن مهر ساخته نشده بروجرد ظرف 15 روز آینده مشخص شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سایت مسکن مهر بروجرد با شش هزار و 400 واحد مسکونی در سال 86 آغاز به کار کرد که تا کنون تعاونی های مختلفی در زمینه ساخت وبه بهره برداری رسیدن این پروژه عظیم به فعالیت مشغول بوده اند.

بنا براین گزارش، پروژه مسکن مهر بروجرد بنا به دلایل مختلفی تا کنون بطور 100 درصد به اتمام نرسیده که انتظار می رود با تدبیر مسئولان امر تا پایان سال 93 به نتیجه برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان در رابطه با آخرین وضعیت مسکن مهر بروجرد به خبرنگار مهر می گوید: تا کنون توانسته ایم تعداد شش هزار و 400 واحد مسکن مهر در بروجرد را به اتمام برسانیم.

وی می افزاید: از این تعداد مسکن پنج هزار و 100 واحد انشعابات برق، آب، گاز و تلفن را دریافت کرده و حدود 90 درصد سیستم فاضلاب مسکن مهر بروجرد اجرا شده است.

شهرام ملکی ادامه می دهد: همچنین 60 درصد زیرساختهای مربوط به معابر این سایت اجرا و کار جدول گذاری آن به طور 100درصد انجام شده است.

وی می گوید: تعداد هزار و 570 واحد با 30 درصد پیشرفت فیزیکی باقیمانده که باید تا پایان سال 93 تکلیف آنها مشخص شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان می افزاید: همچنین تعداد 570 واحد مسکن مهر که رها شده بودند دوباره شروع به کار کرده و در مرحله اسکلت بندی مشغول فعالیت هستند که در سال 94 به اتمام خواهند رسید.

وی یاد آور می شود: برای ساخت مسجد مسکن مهر بروجرد با مساحت هفت هزار متر اعتبار 200 میلیون تومانی کافی نیست بلکه با این اعتبار می توان 400 متر مسجد بسازیم.

استاندار لرستان نیز در این رابطه با انتقاد از عدم تکمیل پروژه مسکن مهر بروجرد تا پایان سال 93 ادامه می دهد: در حال حاضر تعداد دو هزار و 100 واحد مسکن مهر بروجرد باقی مانده که از این تعداد هزار و 570 واحد با 30 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال جاری به اتمام خواهند رسید.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه بدهیم مسکن مهر بروجرد به سال 94 کشیده شود خواستار ورود جدی مسئولان برای جمع کردن این پروژه تا پایان سال 93 شد.

هوشنگ بازوند با بیان این مطلب می افزاید: اگر مسکن مهر بروجرد به سال 94 برسد هیچ افق روشنی برای اتمام آن مشاهده نخواهیم کرد.

وی می گوید: تعاونی های مسکن ساز دیگر در این زمینه حرفی ندارند و وزارت راه و شهرسازی باید پروژه مسکن مهر را هرچه سریعتر به اتمام برساند.

استاندار لرستان در پایان خواست که زمان به بهره برداری رسیدن دو هزار و 100 واحد مسکن مهر بروجرد ظرف پانزده روز آینده بطور دقیق مشخص شود.

وی تاکید می کند: پرونده پروژه مسکن مهر بروجرد باید تا پایان سال 93 بسته شود.

علاء الدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه به مهر می گوید: در حال حاضر مشکل اساسی مسکن مهر بروجرد عدم وجود مسجد و آموزشگاه است.

وی ادامه می دهد: اینکه در مجموعه بزرگ مسکن مهر مسجد نباشد امری غیرقابل قبول و به دور از ذهن است.

بروجردی می گوید: برای رفع مشکل مسجد و ساخت هرچه سریعتر آن در مجموعه مسکن مهر بروجرد پیشنهاد می شود 50 درصد هزینه را مسکن مهر و مابقی آن از طریق کمکهای مردمی جمع آوری شود.