کرج - خبرگزاری مهر: استاندار البرز با تشریح برنامه های طرح ملی "بُرد – بُرد" گفت: در البرز به منظور عملیاتی سازی بخشی از راهبردهای مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی و به منظور کلید خوردن پروژه های کلان عمرانی همایش ملی "بُرد – بُرد" برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین نشست خبری همایش فرصت های "بُرد – بُرد" البرز با حضور استاندار البرز، معاونین، مدیران ارشد استانی و اصحاب رسانه شامگاه سه شنبه در سالن کنفرانس استانداری البرز آغاز شد.

محور این نشست تشریح برنامه های همایش ملی "بُرد – بُرد" در البرز به منظور عملیاتی سازی بخشی از راهبردهای مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی و به منظور کلید خوردن پروژه های کلان عمرانی بود.

استاندار البرز در ابتدای نشست با بیان این مطلب اظهار داشت: در سال گذشته حماسه سياسي با انتخاب دولت تدبیر و امید توسط مردم ایران اسلامی رقم خورد و به همین منظور مجموعه استانداري البرز نیز با رويكرد امید آفرینی و به منظور تحقق شعارهای دولت تدبير و اميد نخستین گام های خود را در  مسير راهبردهاي مقام معظم رهبري با ارائه طرح "بُرد – بُرد" برداشت.

2 هزار و 115 نفر در طرح ملی "بُرد – بُرد" شرکت کردند

سید طاهر طاهری در ادامه تصریح کرد:‌ استان البرز نیازمند برنامه ریزی منسجمی در بخش اقتصادي داشت به همین منظور تلاش کردیم زمينه هاي مستعد در استان را شناسايي کنیم و به دنبال طرحی برای رسیدن به توسعه متوازن ظرفیت های موجود را بررسی کردیم.

طاهری ادامه داد: براساس وسعت منطقه و برای ایجاد توازن، سعی بر آن شد که مديريتی جهادی در استانداری نهادينه شود و طرح فراخوان فرصت های برد برد البرز پس از طرح در شورای معاونان استان به تصویب و با اعلام فراخوانی کار خود را آغاز کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای قدم های اولیه در این طرح از صاحبان فكر و ايده هاي نو، املاك بزرگ، صنايع، تجار، دانشجويان و همه مردم خواستيم در هر زمينه ای که مایل به سرمایه گذاری هستند ثبت نام کنند.

استاندار البرز بیان کرد: در 10 روز اول از شروع فراخوان این طرح استقبال مردم بی نظیر بود و در طول یک ماه 2 هزار و 115 نفر ثبت نام کردند.

وی اظهار داشت: حجم سرمايه گذاري هاي اعلام شده، 15 هزار ميليارد تومان است و 49 ميليون متر مربع زمين نیز برای توسعه استان به مشاركت گذاشته می شود.

طاهری با اشاره به استقبال مردم از طرح بُرد – بُرد افزود: در واقع حرکت و استقبال مردم حاکی از حسن اعتماد آنها به دولت تدبیر و امید است.

یکی از طرح های ملی "بُرد – بُرد" ایجاد دهکده المپیک در البرز است

استاندار البرز افزود: در طرح فراخوان فرصت های بُرد – بُرد البرز 400 طرح دیده شده که برای اجرا نیازمند 5 هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری است.

این مسئول اظهار داشت: از این طرح ها حدود 30 درصد در بخش عمران و صنعت، 12 درصد کشاورزی و دامپروری، 10 درصد گردشگری، 4 درصد فرهنگی بوده است و از مجموع 400 طرح، 150 طرح نیز به حوزه معادن اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: یکی از طرح های فرصت های برد برد البرز ایجاد 7 دهکده المپیک، دهکده گل و گیاه، گردشگری، سلامت،ICT، دهکده نمایشگاهی و سینمایی است.

طاهری افزود: استان البرز به جهت پتانسیل هایی که در تمام ابعاد کشاورزی، توریستی- گردشگری و... دارد مستعد برای احداث تمامی این دهکده ها است.

استاندار البرز تصریح کرد: زمان همایش فرصت های بُرد – بُرد سرمایه گذاری البرز 20 اردیبهشت ماه در سالن همایش های شهیدان نژاد فلاح کرج خواهد بود، این همایش به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و در این مدت ضمن بررسی پیشنهادات تفاهم نامه های مشترکی به امضا خواهد رسید.

وی در پایان تاکید کرد: بررسی های طرح ها در نهایت پس از تأیید به انعقاد تفاهم نامه بين استانداری و صاحبان سرمایه منتهی خواهد شد و زمان صدور مجوز و بررسی های بیشتر طرح ها نیز به مدت 3 ماه است.

برچسب‌ها