کرج - خبرگزاری مهر: استاندار البرز ضمن تشریح جزئیات همایش فرصتهای سرمایه گذاری "برد - برد"؛ تاریخ دقیق برگزاری همایش، شمار متقاضیان و حجم سرمایه گذاری در این طرح بزرگ را اعلام کرد و گفت: مردم با استقبال گسترده از فراخوان برد- برد اعلام کردند می توانند این طرح ها را به اجرا درآورند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید طاهر طاهری در نشست خبری که با محوریت "همایش فرصت های برد- برد البرز" شامگاه سه شنبه در سالن کنفرانس های استانداری برگزار شد، ضمن تشریح فرآیند شکل گیری این طرح جزئیات آن را با خبرنگاران استان در میان گذاشت.

وی در این نشست با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی کارش را آغاز کرد، گفت: پس از آغاز به کار در این استان با انجام مطالعاتی پیرامون البرز و شناسایی قابلیتهای فراوان آن به این نتیجه رسیدیم که باید با تشکیل تیمی ویژه، فرمایشات رهبری و شعارهای دولت تدبیر و امید را به ویژه در بخش اقتصادی عملیاتی کنیم و برای این کار نیازمند برنامه ای منسجم بودیم.

طاهری اظهار داشت: معتقدم البرز استانی زرخیز در تمام زمینه ها است برخی استانها در زمینه ای خاص مطرح و موفق هستند اما این استان در تمام زمینه ها هم موفق است و هم جای سرمایه گذاری زیادی دارد که باید از این ظرفیت برای توسعه استان استفاده کنیم.

توسعه متوازن باید به هر شکل ممکن در البرز اجرا شود

وی توسعه متوازن را نیاز استان دانست و تاکید کرد: در این مسیر برنامه ریزیها نه براساس جمعیت بلکه با توجه به وسعت و توان منطقه در نظر گرفته شده و استعدادهای سرزمینی ملاک تصمیم گیری است. از طرفی دستیابی به این هدف مستلزم جذب مشارکت مردم به ویژه سرمایه گذاران است.

استاندار البرز یادآور شد: براین اساس طرحی در شورای معاونین استانداری به طور مفصل به بحث و بررسی گذاشته شد و فراخون برد - برد به تصویب رسید که هدف آن سود بردن هر دو طرف است.

وی ادامه داد: مهلتی 20 روزه برای شرکت در فراخوان اعلام و طی آن از صاحبان فکر و اندیشه، صاحبان صنایع، تاجران، دانشجویان و عموم مردم دعوت شد طرح ها و ایده هایشان را در سایتی که به این منظور معرفی شده بود اعلام کنند و این مدت 10 روز دیگر تمدید شد.

طاهری با اشاره به استقبال گسترده مردم از طرح یادآور شد: طی یک ماه با نام نویسی دو هزار و 115 نفر مبلغ 15 هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری و 49 میلیون مترمربع زمین پیشنهاد شد.

مردم به دولت اعتماد کردند

این مسئول با اشاره به اعلام آمادگی برخی سرمایه گذاران برای مشارکت نقدی از یک میلیارد تومان تا مبالغ بسیار بالاتر در طرح اظهار داشت: اینکه تعدادی از مردم میزان پول نقدشان را اعلام کردند نکته جالبی بود که نشان می دهد مردم به دولت اعتماد کرده اند.   

به گفته طاهری حدود 30 درصد از متقاضیان برای طرحهای عمرانی و صنعت، 12 درصد در بخش کشاورزی، 10 درصد در حوزه گردشگری و چهار درصد نیز برای سرمایه گذاری در بخش های  فرهنگی و آموزشی اعلام آمادگی کرده اند.

استاندار البرز در ادامه این نشست تاریخ دقیق همایش فرصتهای برد- برد سرمایه گذاری در استان را اعلام کرد و افزود: این همایش صبح روز 20 اردیبهشت ماه جاری در سالن شهیدان نژادفلاح کرج با حضور مقامات کشوری آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

وی در تشریح جزئیات بیشتر این همایش گفت: در نخستین روز این همايش شاهد مراسم افتتاحیه با حضور مسئولان کشوری و استانی و همچنین سرمایه گذارانی از سراسر کشور خواهیم بود.

بررسی طرح های پیشنهادی در 9 کارگروه اختصاصی

طاهری اضافه کرد: پس از روز افتتاحیه همایش از یکشنبه بیست ویکم تا روز چهارشنبه بیست و چهارم فروردین در 9 کارگروه اختصاصی پیشنهادها و طرح های سرمایه گذاری با ارائه رزومه مورد بررسی قرار می گیرد.

استاندار البرز همچنین گفت: بررسی های طرح ها در نهایت پس از تأیید به انعقاد تفاهم نامه بين استانداری و صاحبان سرمایه منتهی خواهد شد.

وی زمان صدور مجوز و بررسی های بیشتر طرح ها را سه ماه ذکر کرد.

طاهری از برگزاری نمایشگاه توانمندی های استان خبر داد و افزود: در مدت برگزاری همایش نمایشگاهی از توانمندی های استان برپا می شود.  

استاندار البرز در پایان با بیان اینکه ما از سال گذشته به فرموده رهبری حماسه اقتصادی را به این شکل عملیاتی کردیم، اظهار داشت: مردم با آمدنشان به صحنه و استقبال گسترده از فراخوان برد- برد اعلام کردند می توانند این طرح ها را به اجرا درآورند.