مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور روز پنجشنبه با برگزاری دیدارهای سوم پیگیری خواهد شد. این دیدارها در حالی برگزار می‌شود که دو تیم دانشگاه آزاد و ذوب‌آهن در صورت متحمل شکست دوباره باید قید حضور در فینال را برای این فصل از مسابقات بزنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور که از یکشنبه گذشته با انجام دیدارهایی طی دو روز متوالی آغاز شد، به صورت 3 از 5 برگزار می‌شود و این یعنی نیاز به سه پیروزی برای صعود به فینال، امید زیادی مهرام و پتروشیمی به محقق شدن این مهم در اولین فرصت، آخرین فرصت دانشگاه آزاد و ذوب‌آهن برای فینال در روز سوم مسابقات و ... .

طی دو دیدار نخست مرحله نیمه نهایی که یکشنبه و دوشنبه گذشته برگزار شد، تیم مهرام و پتروشیمی در دیدارهایی که میزبانی آن را بر عهده داشتند به ترتیب دانشگاه آزاد و ذوب‌آهن را شکست دادند. با این اوصاف دیدار سوم نیمه نهایی به نوعی شانس آخر شاگردان شاهین‌طبع و کوهیان برای صعود به فینال محسوب می‌شود. اگر آنها بتوانند این دیدار را به سود خود تمام کنند، اجازه انجام دو دیدار دیگر این مرحله را پیدا می‌کنند تا در صورت پیروزی در همه آنها بتوانند راهی مرحله نهایی مسابقات شوند.

این در حالی است که شکست در دیدارهای فردا دیگر هیچ شانسی برای دو تیم دانشگاه آزاد و ذوب‌آهن جهت راهیابی به فینال باقی نخواهد گذاشت و حکم صعود مهرام و پتروشیمی را نهایی می‌کند.

با این اوصاف دیدارهای سوم مرحله نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور حکم مرگ و زندگی برای دانشگاه آزاد و ذوب‌آهن دارد و حکم تمام کننده برای حریفان آنها؛ مهرام و پتروشیمی می‌توانند با پیروزی در این دیدارها آخرین گام خود را برای صعود به فینال بردارند و مقتدرانه راهی این مرحله شوند یا اینکه به دو تیم دیگر نیمه نهایی هم فرصت دهند تا شانس خود را برای این صعود دوباره امتحان کنند.

دیدارهای سوم مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در تهران و البته به میزبانی دانشگاه آزاد و در اصفهان برگزار خواهد شد. برنامه این دیدارها به این شرح است:

دیدار سوم

پنجشنبه 4 اردیبهشت‌ماه
* ذوب‌آهن اصفهان - پتروشیمی بندرامام (ساعت 16 - سالن ملت اصفهان)
* دانشگاه آزاد تهران – مهرام تهران (ساعت 16 - سالن دانشگاه آزاد)

در صورت برد دانشگاه آزاد و ذوب آهن در این دیدارها، دیدارهای چهارم مرحله نیمه نهایی روز جمعه برگزار خواهد شد.

به گزارش مهر، نتایج به دست آمده در دیدارهای نخست مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور که در تالار بسکتبال آزادی تهران و سالن اندیشه بندرامام برگزار شد، به این شرح است:

دیدار اول نیمه نهایی:

* مهرام تهران 85 - دانشگاه آزاد تهران 67
* پتروشیمی بندرامام 80 - ذوب‌آهن اصفهان 72

دیدار دوم نیمه نهایی:

* مهرام تهران 78 - دانشگاه آزاد تهران 75
* پتروشیمی بندرامام 79 - ذوب‌آهن اصفهان 74