پنج شمشیرباز اسلحه سابر روز پنجشنبه به منظور حضور در مسابقات جام جهانی جایزه بزرگ یونان عازم این کشور می‌شوند. این اعزام در راستای آماده‌سازی آنها برای حضور در رویدادهای جهانی و آسیایی پیش رو انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عابدینی، محمد رهبری، محمد فتوحی، علی پاکدامن و فرزاد باهر ارسباران پنج شمشیربازی هستند که به نمایندگی از ایران در مسابقات جام جهانی جایزه بزرگ یونان شرکت می‌کنند. این رقابت‌ها از روز جمعه در آتن آغاز شده و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

همانند دیگر مسابقات جام جهانی جایزه بزرگ که در طول سال در سطح رقابت‌های یونان و البته به میزبانی کشورها برگزار می‌شود، مسابقات آتن نیز در دو بخش انفرادی و تیمی برگزار خواهد شد. دو روز نخست این مسابقات به دیدارهای انفرادی اختصاص دارد سپس در روز پایانی شرکت کنندگان در بخش تیمی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

حضور در جام جهانی جایزه بزرگ یونان در راستای آماده‌سازی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر برای حضور در مسابقات بین‌المللی پیش رو انجام می‌شود. این تیم به ترتیب طی ماه‌های آینده باید در مسابقات قهرمانی زون آسیا و بعد از آن مسابقات قهرمانی جهان که به ترتیب در کره‌جنوبی و روسیه برگزار می‌شود، شرکت کنند. بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی نیز رویداد مهمی است که شمشیربازان اسلحه سابر باید در آن شرکت کنند.

عبدالحمید فتحی هدایت شمشیربازان اسلحه سابر در سفر به یونان را بر عهده دارد.