بوشهر - خبرگزاری مهر: نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نیازمند جبهه رسانه‌ای مقاومت در کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعدازظهر چهارشنبه در دیدار با رئیس سازمان بسیج رسانه کشور اظهار داشت: رسانه‌ها در شرایط کنونی جهان نقش بسیار مهمی دارند و جنگ نیز در شرایط کنونی جنگ رسانه‌ای است.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های استکبار جهانی بر علیه کشورمان با استفاده از ابزار رسانه‌ای، خاطرنشان ساخت: فعالیت‌های استکبار با استفاده از رسانه‌ها هر روز ابعاد جدیدتری را به خود می‌بیند.

امام جمعه بوشهر به توسعه تکنولوژی فناوری اطلاعات و رویکرد جهانی استفاده از رسانه اشاره کرد و ادامه داد: در شرایط کنونی بسیاری از شیوه‌های تهاجمی دشمن با استفاده از حوزه رسانه است و استکبار توجه ویژه‌ای به این بخش دارد.

وی تصریح کرد: در مقابل تهاجم گسترده رسانه‌ای جهان استکبار نیازمند یک دفاع مقدس رسانه‌ای و یک جبهه رسانه مقاومتی در کشور هستیم تا بتوانیم مقابل این تهاجمات ایستادگی و مبارزه کنیم.

لزوم ایجاد سیستم دفاع مقدس فرهنگی

آیت‌الله صفایی‌بوشهری به نقش بسیار مهم خبرگزاری بسیج برای شناخت ترفندهای روانشناسانه و جامع شناسانه دشمن و دفاع متناسب اشاره کرد و افزود: در این عرصه باید با بکارگیری تجهیزات نوین رسانه‌ای، تحولی عظیم در شیوه مبارزه رسانه‌ای با جهان استکبار ایجاد و به خوبی مقابل تهدیدات دشمن بایستیم.

وی به برخی از تهدیدات فرهنگی کشور اشاره کرد و بیان داشت: همواره در پی دفع تهدیدهای فرهنگی بوده‌ایم و دشمن نیز همواره تلاش دارد تا در عرصه‌های دفاعی و فرهنگی ما را سرگرم کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: سیستم دفاع مقدس فرهنگی و سیستم ارائه تجلیات فرهنگی، دینی و اسلامی به جامعه جهانی نقش مهم و تاثیرگذاری در دفاع از ارزش‌های فرهنگی ما دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت رسانه‌ها در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: استان بوشهر دارای اولین چاپخانه و روزنامه کشور بوده است و از دیرباز در زمینه رسانه‌ها فعال بوده است.