یک رسانه ژاپنی از تظاهرات مرم این کشور مقابل محل اقامت نخست‌ وزیر این کشور در اعتراض به سفر باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا به توکیو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری کیودو از تظاهرات ژاپنی ها مقابل محل اقامت شینزو آبه نخست‌ وزیر کشورشان در اعتراض به سفر باراک اوباما به توکیو و تلاش برای ایجاد پایگاههای جدید در اوکیناوا خبر دادند.

معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود "شینزو آبه فاشیستی خطرناک است" بر لزوم توقف تلاشها برای ایجاد پایگاههای نظامی جدید در خاک این کشور تاکید کردند.

آسوشیتد پرس نیز با اشاره به درگیری پلیس فیلیپین با صد فعال حزب چپ این کشور در اعتراض به سفر باراک اوباما به این کشور و انعقاد قرارداد افزایش حضور نظامی آمریکا در این کشور گزارش داد که تظاهرات کنندگان مقابل سفارت آمریکا در مانیل گردهم آمدند.

رسانه های چینی نیز ضمن ابراز نگرانی درباره سفر باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به چهار کشور آسیایی، منازعات ژاپن، کره جنوبی، فیلیپین و مالزی با چین و راه های محدود کردن پکن را از محورهای گفتگوی اوباما با رهبران کشورهای آسیایی اعلام کرده و گزارش دادند که اوباما در این سفر در پی نشان دادن تعهدات خود به کره جنوبی و ژاپن در قبال چین و فزایش قدرت خود در شرق آسیا است.