بوشهر-خبرگزاری مهر: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود از سطح 14 هزار هکتار در استان بوشهر 600 هزار تن محصول گوجه برداشت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو عمرانی صبح پنجشنبه در بازدید از گلخانه تولید نشا و گوجه فرنگی دربخش کاکی دشتی اظهار داشت: استان بوشهر به عنوان قطب تولید گوجه فرنگی خارج فصل در جنوب کشور محسوب می شود و افراد زیادی در این زمینه اشتغال دارند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: پیش بینی می‌شود که امسال 600هزار تن محصول گوجه فرهنگی در 14هزار هکتار سطح زیر کشت برداشت شود.

وی افزود: از 80 هکتار گلخانه تولید نشاء در استان بوشهر بیش از 42 هکتار آن در بخش کاکی شهرستان دشتی فعال است که نشان از این دارد که دشتی قطب این محصول است.

رئیس مرکز خدمات و ترویج جهاد کشاورزی بخش کاکی نیز گفت: بخش کاکی دارای بزرگترین فضای گلخانه در استان بوشهر است که علاوه بر تامین نیاز کشاورزان منطقه و استان به استان‌های دیگر هم صادر می‌کند.

حیدر دهقان افزود: کار تولید نشاء در مردادماه آغاز می‌شود و در شهریور به زمین آماده کشت منتقل می‌شود و در دهه آخر آذرماه ماه محصول برداشت می‌شود.