ارومیه – خبرگزاری مهر: مسئول گروه نوسازی و تحول اداری جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : علاوه بر 162 شرکت خدمات فنی و مشاوره ای جهاد کشاورزی، دفاترپیشخوان دولت نیز به ارائه خدمات به کشاورزان و تولید کنند گان بخش کشاورزی خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی قلیزاده ظهر پنجشنبه در جریان دیدار با مسئولان شرکت های خدمات فنی و مشاوره ای جهاد کشاورزی استان اظهارداشت: توزیع سوخت کشاورزی، صدور مجوز تغییر کاربری اراضی، سیستم شناسنامه بهره بردار (توزیع کود ) و صدور مجوز گلخانه و امورات دامداری چهار محوری هستند که خدمات مربوط به این محورها در ICT های روستایی و شرکتهای خدمات مشاوره ای ارائه می شوند.

وی افزود: این خدمات با برنامه ریزی های انجام شده در ماههای آینده با همراهی دفاتر پیشخوان دولت نیز عرضه می شوند که مرحله اول این طرح به طور آزمایشی طی سه ماهه اول سال جاری در ارومیه به اجرا خواهد در آمد و با بررسی جوانب آن، این طرح در تمامی استان عملیاتی خواهد شد.

قلی زاده اضافه کرد : 151 خدمت در این خصوص توسط کارشناسان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی احصا شده که از این تعداد، 39 وظیفه در این شرکت ها ارائه می شود تا از حضور بسیار زیاد کشاورزان و دامداران در ادارات جهاد کشاورزی استان کاسته شود .

وی  اضافه کرد: با تاسیس و راه اندازی این دفاتر علاوه بر تسهیل در ارایه خدمت به تولید کنندگان و بهره برداران و کاهش رفت آمد و مراجعات کشاورزان به سطوح مختلف سازمانی و حمایت از تداوم فعالیت شرکت‌های خدمات فنی مهندسی و تعاونی‌های روستایی یک گام دیگر در جهت واگذاری بخشی از وظایف و کاهش تصدی‌گری‌ها دربخش کشاورزی برداشته می‌شود.

وی همچنین شرط اصلي ارائه خدمات قابل ارائه جهاد كشاورزي در دفاتر پيشخوان شهري و روستايي را حضور و نظارت مستمر يك نفر مهندس كشاورزي عضو سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي در این دفاتر عنوان کرد .

قلی زاده یاد آورشد: از مهمترین اهداف دولت، جلوگیری از ایجاد انحصار در موارد مختلف است که این امر با کارکرد دفاتر پیشخوان دولت، بسیار همخوانی دارد.