کرمانشاه - خبرگزاری مهر: امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: طی سال های اخیر دشمنان تلاش های زیادی را برای خدشه دار کردن وحدت میان مسلمانان انجام می دهند که اگر هوشیاری امت های اسلامی نباشد ضربه های جبران ناپذیری وارد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا ملا محمد محمدی روز پنجشنبه در همایش بزرگ وحدت که با موضوع امامت مسلمین، راهبرد ایجاد امت واحده اسلامی و با حضور استاندار و امام جمعه کرمانشاه، نمایندگان مجلس و جمع زیادی از علمای شیعه و سنی کرمانشاه در تالار انتظار این شهر برگزار شد اظهار داشت: وحدت موضوعی است که مورد توجه و تاکید بزرگان اسلام قرار داشته و باید مسلمانان نیز به آن توجه لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب هم همواره بر ئحدت میان مسلمانان و حفظ و افزایش آن تاکید داشته اند و حتی آسیب زدن به وحدت و اختلاف افکتی میان شیعه و سنی را یکی از مصادیق کفران نعمت برشمرده اند.

ماموستا محمدی یادآور شد: رهبری بارها با درایت و بینش عالی خود راه هایی که دشمنان به اسلام ضربه می زنند را گوشزد فرموده اند و همواره نیز در خصوص چگونگی راه های افزایش وحدت صحبت فرموده اند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، یادآور شد: امروز دشمنان با تلاش های پرحجم خود و به راه انداختن صدها شبکه تلویزیونی و انتشار هزاران کتاب و مقاله درصدد تفرقه افکنی برآمده و به دنبال ایجاد فرقه گرایی و خدشه دار کردن وحدت مسلمین هستند.

محمد در در پایان، توجه به مدارس علوم دینی و همچنین مسائل فرهنگی را خواستار شد و گفت: دشمنان حجم وسیع دیگری از برنامه های خود را به اقدامات ضد فرهنگی اختصاص داده اند که با تقویت برنامه های فرهنگی می توان آن ها را خنثی کرد.

گفتنی است؛ در پایان این همایش از آیت الله علما امام جمعه کرمانشاه، ملاقادر قادری امام جمعه پاوه، ملا احمد فخری امام جمعه جوانرود، ملا احمد غفوری امام جمعه روانسر، ملا محمد محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه و حجت الاسلام احمد محمودی یکی از مسئولین دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت به عنوان منادیان وحدت با اهدای لوح و جایزه تجلیل شد.