کرمانشاه - خبرگزاری مهر: مراسم گرامیداشت شهدای عملیات بازی دراز شهرستان سرپل ذهاب در جوار حرم احمد بن اسحاق (ع) این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم گرامیداشت یادواره شهدای عملیات بازی دراز که در جوار حرم مطهر احمد بن اسحاق شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد اسماعیل کوثری نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، سردار عظیمی و سردار ریحانی فرمانده و جانشین فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) و مسئولین محلی حضور داشتند.

فرمانده سپاه ناحیه سرپل ذهاب در ابتدای این مراسم، ضمن خیر مقدم به حاضران شرکت کننده در این یادواره اظهار داشت: برگزاری چنین یادوراه هایی کمک می کند تا بیشتر با راه و خط مشی شهدا آشنا شویم.

سرهنگ پاسدار مسعود قنبری یادآور شد: برگزاری این قبیل یادوراه ها در واقع تجدید عهد و پیمانی است با شهدای عزیزیی که همه چیز خود را فدا کردند تا امروز ما در نهایت آرامش، آسایش و امنیت زندگی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس اوج کار رزمندگان اسلام نمایان شد و دنیا رشادت ها و ایثارگری های بزرگ مردانی را به چشم دید که تاکنون به نظاره ننشسته بود.

سرهنگ قنبری خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس عملیات های بسیار متعددی انجام شد اما بنا بر ضرورت و اهمیت تعدادی از آن ها در اذهان باقی ماند که یکی از آن ها، عملیات بازی دراز است.

فرمانده سپاه ناحیه سرپل ذهاب افزود: عملیات بازی دراز در تاریخ اول اردیبهشت سال 1360 و به منظور پس گرفتن ارتفاعات بازی دراز که در دوران دفاع مقدس نقش مهمی داشت آغاز و به مدت هشت روز به طول انجامید.

قنبری یادآور شد: در این عملیات بسیار حساس و تعیین کننده بود که علی اکبر شیرودی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی گفت: پس از این عملیات موفقیت آمیز، 54 دستگاه تانک و نقر بر، سه فروند هواپیما و دو فروند هلی کوپتر از دشمنان بعثی به غنیمت گرفته شد، ضمن اینکه نیروی های عراقی 1500 کشته و زخمی و 700 نفر اسیر به جا گذاشتند.

سرهنگ قنبری در پایان اظهار داشت: به خاطر گرمیداشت یاد و نام شهدای عملیات بازی دراز فردا جمعه ساعت 7 صبح شاهد صعود 15 هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز خواهیم بود.