رئیس فدراسیون فوتبال گفت در این شش سالی که در این فدراسیون فعالیت کرده سختی های زیادی را متحمل شده با این حال برای سومین بار هم نامزد ریاست خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کفاشیان با حضور در برنامه "ورزش و مردم" در خصوص وضعیت تیم ملی فوتبال، باشگاه های استقلال و پرسپولیس و وضعیت قرارداد بازیکنان توضیحاتی ارائه کرد.

نمی توانستیم به استقلال و سپاهان زور بگوییم
رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص عملکرد باشگاه های استقلال و سپاهان در مورد اجاره ندادن به بازیکنانشان برای حضور در کمپ آفریقای جنوبی گفت: ببینید ما از قبل با چهار باشگاه تراکتورسازی، سپاهان، استقلال و فولاد صحبت کرده بودیم تا بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار دهند اما متسافانه استقلال و سپاهان این کار را نکردند که عصبانیت کارلوس کی‌روش را به همراه داشت. البته ما نمی توانستیم طبق قانون به این دو باشگاه زور بگوییم چون تیم هایشان در مراحل حساسی قرار داشتند. با این اعتقاد دارم اگر هماهنگی های بین کادر تیم ملی و باشگاه ها صورت می گرفت نتیجه بهتری حاصل می شد.

کی روش با نبی مشکلی ندارد
علی کفاشیان در خصوص شایعه اختلاف سرمربی تیم ملی با مهدی محمد نبی و اینکه کی روش با سرپرستی وی در تیم ملی مشکل دارد، اظهار داشت: نه چنین چیزی صحت ندارد و آقای کی روش اگر هم حرفی زده در حالت عصبانیت بوده است. باید بگویم مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

برای سومین بار نامزد ریاست فدراسیون فوتبال می شوم
وی با ابراز گلایه از برخی به دلیل اینکه همواره موفقیت های فدراسیون فوتبال را به چالش می کشند، ادامه داد: من چندین و چند سال است که در ورزش حضور دارم اما در این شش سالی که در فوتبال بودم حمله های زیادی را شاهد بوده ام که بعضا آزرده خاطر هم شده ام. به هر حال دل ما که از سنگ نیست. با این حال برای سومین بار هم نامزد ریاست فدراسیون فوتبال می شوم.

فوتبال باشگاهی ما نسبت به ملی ضعیف است
کفاشیان در مورد اینکه آیا با شفاف سازی قرارداد بازیکنان فوتبال موافق است، گفت: ببینید دو مساله وجود دارد : یکی شفاف سازی و دوم سطح رقابتها. در حال حاضر سه تیم ما از رقابتهای قهرمانی آسیا حذف شده اند چون امکانات و ابزار ندارند اما تیم ملی در آسیا اول است. استقلال اول فصل برای موفقیت در آسیا بازیکنانی را با مبالغ بالا به خدمت گرفت البته تیم های عربستانی، قطری و اماراتی در این خصوص سرمایه گذاری بیشتری می کنند و ما اگر با همین شیوه پیش برویم، فوتبالمان افت می کند. نکونام سال گذشته پیشنهاد چهار میلیاردی تیم های عربی را رد کرد و در استقلال به نصف آن هم نرسید. این وضعیت در مورد پژمان و آندو هم وجود دارد. نباید کاری کنیم که باشگاه هایمان ضعیف شوند.

بازیکن دو میلیاردی را ملاک قرارداد قرار ندهید
رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ببینید الان که بحث شفاف سازی مطرح شده یک بازیکن دو میلیاردی را ملاک قرارداد بازیکنان لیگ برتری معرفی می کنند در حالی که چنین نیست. ما در لیگ برتر 500-400 بازیکن داریم که  میانگین قرارداد آنها بین 90 تا 100 میلیون تومان است. این روزها یک باشگاه برای اینکه بتواند یک بازیکن خارجی خوب بگیرد باید یک میلیون دلار هزینه کند.

مدیریت استقلال و پرسپولیس سخت است
وی با بیان اینکه کار کردن در باشگاه های پرطرفداری مثل استقلال و پرسپولیس دشوار است، ادامه داد: مدیران این باشگاه ها محکوم به نتیجه گیری هستند. این را هم بگویم روزی که مدیران این دو باشگاه مشغول یارگیری هستند در شرایط خاصی قرار دارند که برای کسب نتیجه، بازیکنانی با قیمت بالا را به خدمت می گیرند و این با شرایط امروز این تیم ها که موفق نشده اند نتیجه کسب کنند، متفاوت است. من شش سال است در فوتبالم اما حضور در پرسپولیس و استقلال را خیلی دشوار می بینم.

نکونام را از الکویت می گیریم
کفاشیان در خصوص حضور جواد نکونام در اردوی آفریقای جنوبی، گفت: ما پیش از این صحبت کرده بودیم تا نکونام از بخشی از قرارداد خود چشم پوشی کند اما به تیم ملی در آفریقای جنوبی بپیوندد که باشگاه کویتی با جدایی وی موافقت نکرده است. قرار است فردا صبح آقای نبی به کویت برود تا این مشکل را حل کند.

پس از اردوی اتریش می توان در مورد تیم ملی نظر داد
کفاشیان در پاسخ به اینکه ارزیابی وی از تیم ملی چیست؟، گفت: ما پس از اردوی اتریش که لژیونرهایمان به تیم می پیوندند می توانیم نظر خود را در خصوص این تیم اعلام کنیم. اما به نظر من بچه ها خیلی خوب بازی می کنند و باید در رقابتهای جام جهانی شایستگی خودشان را نشان بدهند.

بن همام لابی می کرد و ایرانی ها را کنار می گذاشت
کفاشیان در پاسخ به این سوال که چرا ایران در هیات رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا کرسی ندارد، گفت: ببینید این مربوط به زمانی می شود که بن همام با لابی کردن مانع از حضور ایرانی ها و حتی کره جنوبی در سطح اول کنفدراسیون فوتبال آسیا می شد که شیخ سلمان در حال تغییر این وضعیت است. بااین حال ما با 13 عضو در تمامی کمیته های کنفدراسیون فوتبال آسیا، از این حیث بیشترین نفرات را در همه کمیته ها داریم.

10 درصد از قرارداد تبلیغات به فدراسیون می رسد
کفاشیان در ارتباط با انعقاد قرارداد 160 میلیاردی این فدراسیون با تبلیغات محیطی، گفت: ببینید این یک قرارداد دو ساله است که سال اول 60 میلیارد و سال دوم 100 میلیارد است که از این میزان 80 درصد به باشگاه ها خواهد رسید و 10 درصد هم به فدراسیون فوتبال تعلق خواهد گرفت که صرف فوتبال پایه خواهد شد.

هنرمندان را ما به جام جهانی نمی بریم
علی کفاشیان در ارتباط با اعتراض جمعی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا باید هنرمندان با هزیه فدراسیون فوتبال به جام جهانی بروند، افزود: ما همین که بتوانیم کادر فنی و بازیکنان را به جام جهانی ببریم کار بزرگی کرده ایم. قضیه حضور هنرمندان در جام جهانی به ما مربوط نمی شود و ما چنین بودجه ای نداریم. در ضمن شرکت های توریستی که قرار است تماشاگران را به برزیل ببرند مورد تایید ما و فیفا نیستند و فدراسیون فوتبال فقط یک شرکت گردشگری را تایید می کند.


همیشه از رحمتی دفاع کرده ام
رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به اظهارات سید مهدی رحمتی مبنی بر اینکه گفته شخصی از داخل فدراسیون به کی‌روش نامه نوشته که او را ببخشد اما این دروازه‌بان در جریان نبوده، گفت: من همیشه از رحمتی دفاع کرده و می‌کنم. بعدا در این باره در برنامه ای دیگر توضیح می دهم.