«کتاب باز» به تهیه‌کنندگی محمد رضا رضائیان رامشه 10 تا 22 اردیبهشت به مناسبت برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روی آنتن شبکه دو می‌رود.

مهدی کریمی مدیر گروه فرهنگ، تاریخ و هنر ‌شبکه دو به خبرنگار مهر گفت: این برنامه که به تازگی وارد مرحله پیش‌تولید شده در 10 قسمت 25 دقیقه‌ای به طرح موضوعات مبتلابه در حوزه فرهنگ و سبک زندگی مثل تهدیدات فرهنگی، آرمان‌های انقلاب، اختلال در کارکرد خانواده‌ها، رسانه‌ها و فروریختگی مرزهای فرهنگی، رفتارهای دوگانه فرهنگی برخی چهره‌ها، دشواری‌های تبلیغ دین و دیگر مسائل این چنینی می‌پردازد.

یک جُنگ فرهنگی به مناسبت نمایشگاه کتاب

وی افزود: هر چند که این برنامه به مناسبت نمایشگاه کتاب تولید می‌شود، اما به نوعی جُنگ فرهنگی نزدیک می‌شود و سعی می‌کند ایده‌های عملگرایانه و قابل قبولی را در پاسخ به پرسش‌های متداول حوزه فرهنگ مطرح کند.

کریمی تأکید کرد: این برنامه هر روز سراغ یکی از چهره‌های شناخته‌شده حوزه فرهنگ می‌رود و از او می‌خواهد که یک کتاب خوب به مخاطبان معرفی کند. «کتاب باز» با نگاه ویژه‌ای به موضوع کتاب و کتابخوانی برای کودکان می‌پردازد. این برنامه در آیتم «کودک و کتاب» به بررسی وضعیت بازار کتاب برای این گروه سنی پرداخته و با خواندن بخش‌هایی از کتاب‌ها داستان کودکانه فضای فانتزی ایجاد می‌کند.

معرفی حاشیه‌نویسی رهبر فرزانه انقلاب بر برخی کتاب‌ها

به گفته مدیر گروه فرهنگ، تاریخ و هنر ‌شبکه دو، معرفی حاشیه نویسی رهبر فرزانه انقلاب بر برخی کتاب‌ها در قالب آیتم‌های گرافیکی از دیگر بخش‌های این برنامه تولیدی خواهد بود.

«کتاب باز» به تهیه کنندگی محمدرضا رضائیان رامشه 10 تا 22 اردیبهشت به مناسبت برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هر شب به مدت 25 دقیقه از شبکه دو پخش می‌شود.