خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر کل محیط زیست استان لرستان از ارتقای سطح حفاظت تالابهای "بیشه دالان" و "تنور در" این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین بازگیر صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مساحت مناطق حفاظت شده استان لرستان اظهار داشت: در حال حاضر 6.22 درصد مساحت لرستان به عنوان منطقه حفاظت شده معرفی شده است.

وی اشاره به این مناطق حفاظت شده استان لرستان عنوان کرد: هم اکنون منطقه سفید کوه با مساحت 70 هزار هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده معرفی شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان منطقه اشترانکوه را یکی دیگر از مناطق حفاظت شده استان لرستان عنوان کرد و گفت: این منطقه نیز با مساحت 106 هزار هکتار جزء مناطق حفاظت شده لرستان محسوب می شود.

بازگیر همچنین یکی دیگر از مناطق حفاظت شده لرستان منطقه غار ماهی کور دانست.

وی با اشاره به به وجود دو منطقه شکار و صید ممنوع در استان لرستان افزود: این مناطق شامل تالابهای پلدختر با مساحت 15 هزار هکتار و منطقه قالی کوه به مساحت 113 هزار هکتار است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان لرستان با اشاره به اقدامات انجام شده برای ارتقای مناطق حفاظت شده لرستان تصریح کرد: در این راستا با اقدامات صورت گرفته سه منطقه دیگر به محیط زیست کشور معرفی شد که پس از بررسی های صورت گرفته به عنوان منطقه شکار و صید ممنوع معرفی و تصویب شدند.

بازگیر این مناطق را شامل منطقه هشتاد پهلو با مساحت 18 هزار و 500 هکتار، منطقه گرین با 65 هزار هکتار مساحت و منطقه چهار شاخ نورآباد با 23 هزار هکتار مساحت دانست و ادامه داد: همچنین با اقدامات صورت گرفته دو زیستگاه سمندر لرستانی به مساحت 24 هزار هکتار و زیستگاه "سرکن عبدولی" کوهدشت نیز به عنوان مناطق حفاظت شده معرفی و تصویب شدند.

وی بیان داشت: همچنین همه کارها و اقدامات لازم برای معرفی و تصویب تالابهای "بیشه دالان" و "تنور در" نیز به عنوان منطقه شکار و صید ممنوع صورت گرفته ولی هنوز ارتقای این مناطق به استان ابلاغ نشده است.

مدیر کل محیط زیست استان لرستان با بیان اینکه هم اکنون 6.22 درصد مساحت لرستان به عنوان منطقه حفاظت شده معرفی شده است ادامه داد: درصورت اضافه شدن این مناطق جدید به عنوان منطقه حفاظت شده حدود 14 درصد از مساحت لرستان به مناطق حفاظت شده اختصاص می یابد.

بازگیر با بیان اینکه برای ارتقای مناطق حفاظت شده لرستان همه امکانات حفاظتی و ساختارهای تشکیلاتی لازم پیش بینی شده است افزود: غیر از مناطق چهار شاخ و سرکن همه این مناطق پاسگاه محیط بانی مصوب دارند و در این دو منطقه نیز به زودی پاسگاه ایجاد می شود.