خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: کتابها و افکار شهید مطهری همواره زنده است و مربوط به زمان خاصی نیست و باید در هفته معلم افکار و اندیشه های این شهید بزرگوار در برنامه ها بدرخشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی شامگاه یکشنبه در شورای آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به اینکه ارزش انسان به علم و دانش او بستگی دارد اظهار داشت: هر کس علم و دانش بیشتری داشته باشد به طور حتم منزلتش هم بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه علم یک ارزش ذاتی است و از سوی دیگر در فرهنگ دینی ما علم پایان ناپذیر است عنوان کرد: در جامعه اسلامی مردم به دو دست معلم و متعلم تقسیم می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه هیچ کس نباید در هیچ دوره ای از زندگی خود را بی نیاز از علم و دانش بداند، افزود: خداحافظی با علم و دانش به معنی مرگ تدریجی انسان است.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به مقام معلم در جامعه اسلامی بیان داشت: حق معلم بر جامعه این است که همواره حرمت او حفظ شود و برنامه های هفته معلم باید با رویکرد حفظ حرمت، شان و منزلت معلمان برگزار شود.

وی با بیان اینکه نامگذاری روز معلم به احترام شهید مطهری است گفت: در این راستا در برنامه های هفته معلم باید افکار و اندیشه های شهید مطهری ترویج داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه متاسفانه چند سالی است که افکار، اندیشه ها و کتابهای شهید مطهری آن گونه که باید مطرح نمی شوند بیان داشت: کتابها و افکار شهید مطهری همواره زنده است و مربوط به زمان خاصی نیست و باید در هفته معلم افکار و اندیشه های این شهید بزرگوار در برنامه ها بدرخشد.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه شهید مطهری شخصیتی عظیم داشتند به گونه ای که هر جلسه از کلاسهای درس ایشان برابر دهها جلسه درس دیگران بود ادامه داد: شهید مطهری شخصیتی وارسته، الهی و برجسته بود و باید در هفته معلم افکار، اندیشه ها و کتابهای این شهید بزگوار مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از نحوه برگزاری جلسات در استان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه آفتی که در جلسات ما به وجود آمده این است که جلسات رسالت اصلی خود را از دست داده اند به گونه ای که افرادی که اهل طرح و برنامه هستند از این جلسات فاصله گرفته اند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه متاسفانه در جلسات تنها به برنامه های سخت افزاری توجه می شود ادامه داد: این در حالیست که برنامه های نرم افزاری از سوی مدیران و مسئولان در جلسات نادیده گرفته می شوند.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه برنامه های نرم افزاری باید در آموزش و پرورش تقویت شوند گفت: این امر نیز در برنامه ها و مصوبات شورای آموزش و پرورش تاکنون آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه باید آموزش و پرورش بخشی از برنامه های خود به برنامه های نرم افزاری اختصاص بدهد گفت: آموزش و پرورش باید برنامه های نرم افزاری خود را مانند رتبه های کنکور دانش آموزان، کارهای علمی، فرهنگی و ... خود را ارتقا دهد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه برنامه های سخت افزاری در کنار برنامه های نرم افزاری معنا پیدا می کنند افزود: با توجه نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "اقتصاد و فرهنگ" آموزش و پرورش باید برنامه های خود را در حوزه های علمی و فرهنگی ارتقا دهد.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر همت بیشتر و تقویت برنامه های نرم افزاری در آموزش و پرورش تصریح کرد: انتظار می رود که مجموعه آموزش و پرورش موضوع ارتقای برنامه های نرم افزاری را در یک بازه زمانی مشخص در دستور کار خود قرار دهد.