بیش از 40 نشست در سرای اهل قلم کودک و نوجوان برگزار می‌شود. امسال برای نخستین‌بار، سرای اهل قلم، کنار سالن کودک و نوجوان برپا شده است.

سیدعلی کاشفی، دبیرعلمی سرای اهل قلم بیست و هفتمین نمیشگاه کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام این خبر گفت: امسال برای نخستین‌بار، سرای اهل قلم و سالن کودک و نوجوان کنار هم هستند تا هم رفت‌وآمد برای شاعران و نویسندگان و ناشران کودک و نوجوان آسان شود هم اخبار و اطلاعات مربوط به سالن کودک و نوجوان زودتر در اختیار گردانندگان سرای اهل قلم قرار گیرد.

سرای اهل قلم کودک و نوجوان، همزمان با بیستمین نمایشگاه کتاب و انتقال آن به مصلای امام خمینی(ره) شکل گرفت. تاکنون مهدی کاموس وجواد محقق، دبیر علمی این سرا بوده و نشست‌هایی را برگزار کرده‌اند. امسال و در بیست‌وهفتمین نمایشگاه کتاب تهران، دبیری سرا به سیدعلی کاشفی خوانساری، نویسنده و پژوهشگر کودک و نوجوان واگذار شده است.

به گفته کاشفی، بیش از 40 نشست با موضوع ادبیات و تصویرگری کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب امسال برگزار می‌شود. همچنین برپایی نشست‌های امسال با مشارکت نهادهای مدنی صورت می‌گیرد. انجمن فرهنگی ناشران و انجمن تصویرگران کودک و نوجوان نیز، حضوری فعال در این نشست‌ها دارند.

موضوع نشست‌های سرای اهل قلم از سوی پدیدآورندگان کودک و نوجوان به انجمن فرهنگی ناشران پیشنهاد شده و به گفته دبیر علمی سرای اهل قلم کودک و نوجوان هیچ‌کدام از نشست‌ها را وزارت ارشاد یا موسسه خانه کتاب مطرح نکرده‌اند.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه کتاب تهران از دهم تا بیستم اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.