گرگان - خبرگزاری مهر: مدیرکل دفتری شهری و امور شوراهای استانداری گلستان گفت: فرمان تاریخی امام خمینی (ره) برای تشکیل شوراها نشان از اهمیت این موضوع و تبلور عینی جمهوریت نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا چراغعلی، عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران استان با بیان این که در آستانه سی و پنجمین سالگرد فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی برای تشکیل شوراها هستیم، گفت: این فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی در روزهای آغازین انقلاب نشان از اهمیت نقش شوراها در توسعه و مدیریت کشور و واگذاری اداره امور به مردم دارد.

وی افزود: با کمی دقت به خوبی می توان دریافت در اولین روزهای بعد از انقلاب که فشارهای جدی به نظام و مسئولان وارد بود، تاکید امام به تشکیل شوراها نشان از اهمیت این موضوع و تبلور عینی حکومت مردم بر مردم و جمهوریت نظام اسلامی است.

وی بیان کرد: امروز در شرایطی سی و پنجمین سالگرد شوراها را جشن می گیریم که تا کنون 4 دوره انتخابات شوراهای اسلامی برگزار شده است.

چراغعلی خاطرنشان کرد: 9 اردیبهشت روز بسیار ارزشمندی برای کشور است و به همین دلیل برنامه های را برای این هفته در نظر گرفته ایم که شامل تشکیل جلسات و ارائه گزارش عملکرد شوراها به مردم، دیدار با خانواده های معظم شهدا، حضور در نماز جمعه و اراده گزارش از سوی رئیس شوراها، برگزاری میزگرد پرسش و پاسخ با حضور شوراها، دانشگاهیان و مسئولان محلی در اماکن عمومی مانند مساجد می شود.

مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری گلستان اظهار کرد: پیگیری اجرای مراسم شهرستان هفته شورا، تجلیل از نخبگان، خیرین، فرهنگیان و شهروندان عرصه عمران و آبادانی و حضور هماهنگ در گلزار شهدا از دیگر برنامه های هفته شوراها است.