بوشهر - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان بوشهر گفت: دلايل افزايش نرخ بيكاري در شهرستان بوشهر آسیب‌شناسی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ابراهیم صبح سه‌شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بوشهر اظهار داشت: يكي از مهمترين اهداف دولت تدبير و اميد فراهم ساختن زيرساخت‌هاي لازم براي ايجاد اشتغال در تمامي سطوح جامعه است که باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: در شهرستان بوشهر افراد تحصیل‌کرده بسیار زیادی وجود دارد که امیدواریم با به‌کار بستن امکانات و منابع اشتغال بتوانیم رتبه خوبی در مقایسه با دیگر شهرستان‌های استان کسب کنیم.

نماینده دولت در شهرستان بوشهر در ادامه از اداراتی که در سال گذشته توانستند بیش از تعهد خود اشتغالزایی کنند قدردانی کرد و افزود: امسال نیز امیدواریم ادارات با همت هر چه بیشتر در انجام تعهد خود تلاش کنند و زمینه ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان را فراهم کنند.

وی اظهار داشت: ادارات موجود و مرتبط با بحث اشتغال باید در راستای حل مسئله بیکاری اهتمام ورزند چرا که امروزه یکی از معضلات اصلی جامعه است.

لزوم رفع مسائل و معضلات حوزه كار، اشتغال و سرمايه‌گذاري

فرماندار بوشهر همچنين خطاب به روساي ادارات و ارگان‌هاي ذي‌ربط گفت: ادارات بايستي وضعيت اشتغال را آسيب شناسي کرده و با مطالعه، تحقيق و بررسي در خصوص دلايل افزايش نرخ بيكاري در حوزه شهرستان، با ارائه راهكارهاي مفيد و با قابليت اجرا نسبت به رفع مسائل و معضلات حوزه كار، اشتغال و سرمايه‌گذاري اقدام کنند.

 وی با تأکید بر اینکه تامین رفاه اقتصادی و اشتغال مردم از بروز مشکلات فرهنگی جلوگیری می‌کند، یادآور شد: خوشبختانه در شهرستان بوشهر بستر سرمایه‌گذاری فراهم است و روحیه بالای کار و تلاش مردمان بوشهر امتیاز بزرگی برای این موضوع است.

ابراهیمی در پایان گفت: اگر دستگاهی با بی‌توجهی نسبت به فضای شهرستان کم لطفی کند، قطعا نهاد حاکمیتی نیز نسبت به آنان کم لطف می شود زیرا ما در قبال مردم مسئولیم.