مدیر کمیته انتخاب ناشران برتر کشور در سال 1392 درباره انتخاب انتشارات خودش (سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی) توضیح داد و گفت که همه چیز بر اساس ضوابط انجام شده است.

محمد سُلگی مدیر کمیته انتخاب ناشران برتر کشور در سال 1392 که انتشارات متبوعش (سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی) به عنوان یکی از ناشران برگزیده این حوزه انتخاب شده است، در گفتگو با خبرنگار مهر، به ابهاماتی که در این زمینه به وجود آمده است، پاسخ داد.

وی گفت: انتخاب ناشران برتر کشور بر اساس یک آئین‌نامه مشخص که شاخص‌هایی برای آن تعریف شده است، صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به کیفیت محتوایی کتاب‌ها، تعداد کتاب‌های چاپ اول، تالیفی بودن آثار، تعداد چاپ‌ها، میزان ایجاد علاقه در مردم به کتابخوانی، کسب جوایزی مانند کتاب سال و کتاب فصل و دیگر جشنواره‌های فرهنگی اشاره کرد.

وی ادامه داد: کمیته انتخاب ناشران برتر کشور از بیش از 15 نفر از نخبگان این عرصه تشکیل شده و افرادی هم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آن عضو هستند. عضویت بنده در این کمیته به معنای این نیست که نظر بنده در این خصوص در رای نهایی کمیته داوران تاثیر داشته است.

سُلگی در ادامه گفت: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی تاکنون حدود 6000 عنوان کتاب منتشر کرده و تنها در سال گذشته 409 عنوان کتاب منتشر کرده است که بالغ بر 90 عنوان آنها چاپ اول بوده‌اند، خیلی از آنها تالیفی هستند، مخاطب خیلی از آنها دانشجویان هستند و قطعاً در علاقه‌مندی آنها به کتاب تاثیر داشته‌اند.

مدیر کمیته انتخاب ناشر برتر کشور در سال 92 همچنین خطاب به خبرنگار مهر گفت: قطعاً خود شما هم زمانی که دانشجو بوده‌اید، از کتاب‌های انتشارات ما استفاده کرده‌اید. اینها همگی در انتخاب کمیته تاثیر داشته است و همه چیز در این مورد، طبق ضوابط صورت گرفته است.