بیرجند – خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری 10 هزار و 260 نفر ساعت دوره آموزشی آشنایی با فرق و مذاهب در استان طی ش ماهه دوم سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم لطفیان صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روحانیون و معلمین می توانند در مسیر سعادت هر جامعه ای، نقش کلیدی داشته باشند، اظهارکرد: با توجه به گسترش روزافزون سؤالات و شبهات جدید در حوزه مسایل مذهبی و اعتقادی و لزوم ارتقاء سطح آگاهی روحانیون، معلمان در پاسخگویی به شبهات و سؤالات حوزه دین دوره‌های آشنایی با فرق و مذاهب در سطح استان برگزار می شود.

ووی بیان داشت: برگزاری کارگاه های آموزشی، یکی از راه های به روز رسانی اطلاعات روحانیون، معلمان و مربیان و  بالا بردن سطح آگاهی آنان در پاسخگویی به سوالات و شبهات حوزه فرق و مذاهب است..

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: 10 کارگاه آموزشی فرق و مذاهب در سطح استان  طی شش ماهه دوم سال  گذشته برگزار شده که در مجموع یک هزار و 105 نفر در این کارگاه های آموزشی شرکت کرده اند.

وی ادامه داد: این دوره‌ها برای روحانیون مناطق ویژه، معلمان و دبیران آموزش و پرورش و سایر اقشار تاثیر گذار برگزار شده است.

لطفیان ارتقاء سطح آگاهی‌های دینی و مذهبی مخاطبین در حوزه فرق و مذاهب، توجیه مخاطبین نسبت به خطر تهاجم وهابیت و القاء شبهات، ارتقاء توانمندی در پاسخ به شبهات و القائات، ایجاد ارتباط و تعامل مناسب با پیروان فرق و مذاهب اسلامی از طریق چهره های فرهنگی از اهداف برگزاری این دوره ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ارتقاء شناخت و آگاهی مخاطبین نسبت به مذاهب اسلامی و شیوه های تعامل بین پیروان مذاهب، ترویج و نشر فرهنگ اهل بیت(ع) در میان جوانان و نوجوانان، استفاده از ظرفیت‌های علمی و فرهنگی اهل سنت در مقابله با وهابیت و سلفیت را دیگر اهداف برگزاری این دوره‌ها ذکر کرد.

به گفته وی آشنایی با تاریخچه و بنیانگذاران مذاهب اسلامی، آشنایی با مشترکات مذاهب اسلامی، نقد و بررسی مبانی و آراء وهابیت و بررسی دلایل تکفیرگرایی در وهابیت آشنایی با تاریخچه و مبانی وحدت و تقریب مذاهب اسلامی و  بررسی شیوه‌های تعامل و تقریب مذاهب اسلامی از سرفصل های این دوره های آموزشی بوده است.