بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم تحقیقات گسترده درباره گنج‌های نهفته در بوشهر، گفت: استان بوشهر در زمینه عمرانی و فرهنگی حرفهای بسیاری برای گفتن خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر سه‌شنبه در جلسه هم اندیشی شوراها با بیان اینکه استان بوشهر در چغرافیای بین اللمللی جایگاه ویژه ای دارد اظهار داشت: تاریخ بوشهر پرشکوه و اثر گذار بوده و از لحاظ هندسه جغرافیایی و ظرفیت های زمینی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

حوزه‌های فرهنگی بوشهر باید مورد تحقیقات وسیع علمی قرار بگیرد

وی با بیان اینکه باید پیرامون گنج های نهفته در استان بوشهر تحقیقات گسترده شود تصریح کرد: در رابطه با بوشهر کتاب‌های زیادی نوشته شده اما باید پژوهش‌های دانش بنیان وسیعی در زمینه تجارت، گمرک، شیلات، کشاورزی و دریانوردی صورت بگیرد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حوزه‌های فرهنگی بوشهر باید مورد تحقیقات وسیع علمی قرار بگیرد اظهار داشت: بوشهر شناسنامه تمامی ایران و تاریخ مقاومت دلیر مردان این مرز و بوم بوده و نگاه به بوشهر نگاه به شناسنامه خود ما است.

وی با بیان اینکه بوشهری شهر بین اللمللی است خاطر نشان کرد: باید با برنامه ریزی های دانش بنیان و سند چشم  انداز و مدیریت کارآمد در دو عرصه عمران و فرهنگ به جایگاه در خور خود برسیم.

بوشهر برای رسیدن به جایگاه آرمانی خود فاصله زیادی دارد

صفایی بوشهری با بیان اینکه بوشهر دارای ظرفیت های بالایی است اظهار داشت: بوشهر برای رسیدن به جایگاه آرمانی خود فاصله زیادی داشته و باید تلاش زیادی در این زمینه به سرانجام برسد.

وی با یبان اینکه بسیاری از کشورهای اقتصادی موفق جهان در حوزه کرانه ای است افزود: در یک افق بسیار زیبا و بلند کرانه ای و تحول بنیادی و عمرانی بهتری به شهر نگاه کرده و وضعیت را از حال بهتر کنیم.

نماینده ولی فقیه در ایتان بوشهر با اشاره به معماری بسیار قوی شهر بوشهر ادامه داد: معماری بوشهر ترکیبی از معماری کرانه ای با ترکیبات شیمیایی و خوردگی های دریایی و جوی بوده و ارتباط بسیار بهینه ای با نماد اسلام دارد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه شوراها تجلی و نماد مردم سالاری دینی نظام است افزود: یکسری فرصت ها و تهدید ها وجود داشته اما بادی با همدلی و وفاق مابین تصمیم سازان و تصمص گیران و حضور افرادی در عرصه های مختلف بوشهر را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

در حوزه شهری بوشهر یک برنامه مدون 10 ساله طراحی شود

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: باید با تهاجم فرهنگی بسیار گسترده ای که جهان استکبار شروع کرده مبارزه کرده و نگذاریم فرهنگمان آسیب ببیند چرا که فرهنگ آسیب دیده به عمران نیز لطمه خواهد زد.

وی تصریح کرد: باید در حوزه شهری بوشهر یک برنامه مدون 10 ساله طراحی شده چرا که این شهر در دو حوزه عمرانی و فرهنگ حرفهای زیادی برای گفتن خواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید فضایی به وجود بیاید تا اختلافات حل شود ادامه داد: سیاست زدگی و حزبی شدن آسیبی است که مانع کار کردن شده و اعضای شورا باید حواسشان به این مورد باشد.

به زودی دو راکتور دیگر در بوشهر خواهیم داشت

امام جمعه بوشهر ادامه داد: به زودی دو راکتور دیگر در بوشهر خواهیم داشت و این جای بسی خوشحالی دارد که در کل جهان اسلام یک راکتور وجود داشته و در بوشهر سه راکتور وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بوشهر قله ای دارد و ما اکنون در دامنه اش قرار داشته و باید با همت و الگوی اسلامی برای پیشرفتش حرکت کنیم.