تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳

علی ملاقلی‌پور که قصد دارد با ساخت فیلم «قندون جهیزیه» اولین تجربه کارگردانی خود در عرصه سینما را تجربه کند معتقد است بخش بزرگی از صنعت سینما علاوه بر هنر، تفریح کردن است و مخاطب نیاز به تفریح در سینما دارد.

علی ملاقلی پور که به تازگی فیلمنامه «قندون جهیزیه» را نوشته و قصد دارد پس از اخذ پروانه ساخت این فیلم را به تهیه کنندگی سعید سعدی کارگردانی کند، در این باره به خبرنگار مهر گفت: موضوع این فیلمنامه به رابطه بین صاحبخانه و مستاجر می پردازد و این فیلم را می توان در ژانر سینمای اجتماعی با رنگ مایه طنز و کمدی موقعیت به شمار آورد.

وی که به عنوان دستیار کارگردان در عرصه سینما فعالیت می‌کند، در پاسخ به این سؤال که شاید ساخت فیلمنامه هایی از این دست در زمانی که آپارتمان نشینی به معنای امروز وجود نداشت و موجر و مستاجر با هم در ارتباط بودند بیشتر قابل درک بود گفت: نمی خواهم موضوع داستان را مطرح کنم اما همین اندازه بگویم که دقیقا داستان به عدم ارتباط موجر و مستاجر اشاره دارد که نبود این ارتباط سوءتفاهم هایی ایجاد می کند. در واقع سعی کردم در این فیلمنامه با موقعیت هایی که کاراکترها در آن قرار می گیرند نوعی بازسازی فرهنگی را ایجاد کنم.

این کارگردان جوان در ادامه افزود: برای من مهم ساخت یک اثر خوب است، در غیر این صورت اگر قرار است آنچه در نظر دارم هنگام تولید از دل داستانی بیرون نیاید همان بهتر که هیچگاه به مرحله تولید نرسد. بنابراین عجله ای برای ساخت ندارم اما احساس می کنم به مرحله ای در عرصه سینما رسیده ام که می توانم کارگردانی کنم. البته این پیش فرض من است و ممکن است که از اساس اشتباه باشد. اما به هر ترتیب پس از اخذ پروانه ساخت فیلمبرداری این فیلم سینمایی را آغاز می کنم.

ملاقلی پور در پاسخ به این سؤال که با توجه به موضوع، این فیلمنامه تا چه اندازه مورد توجه مخاطب قرار می گیرد گفت: در سینمایی که من می شناسم مخاطب خیلی مهم است چراکه یکی از فاکتورهای مهم در عرصه سینما علاوه بر هنر و ساختار یک فیلم خوب، صنعتی بودن آن است و برای رسیدن به چرخه سالم در اقتصاد سینمای ایران به خواست مخاطب نیز باید توجه ویژه ای داشته باشیم.

این فعال جوان عرصه سینما ادامه داد: بخش بزرگی از صنعت سینما علاوه بر هنر، تفریج کردن است. یعنی مخاطب در عین اینکه دوست دارد فیلم ببیند و پیام دریافت کند نیاز به تفریح در سینما نیز دارد بنابراین باید آثاری که در بالا بردن روحیه مردم نقش مهمی دارد تولید کرد.

وی در پایان متذکر شد: اصولا یکی از راه های برون رفت سینما از مشکلات اقتصادی روی خوش نشان دادن به علاقه و شاد کردن مردم است.