بوشهر - خبرگزاری مهر: در مراسمي با حضور مردم، مسئولان و تعدادی از کارگران و کارفرمایان، جشن بزرگ روز جهانی کارگر در برازجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی عصر چهارشنبه در این مراسم اظهار داشت: کارگران نقش مهمی در جامعه دارند و اگر یک روز صنعت اقتصاد ما نچرخد، تولید پایین می آید و راهی جز وابستگی به کشورهای دیگر نداریم که اگر دچار این مشکل شدیم هیچ جلسه، کنفرانس، مذاکره و گفت و گویی راه به جایی نخواهد برد.

حجت الاسلام سیدمهدی موسوی نژاد با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر دو مقوله اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اضافه کرد: رسیدن به اقتصاد فعال و پویا و فرهنگ مبتنی بر موازین اسلامی از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اهمیت کار و فعالیت کارگران، تصریح کرد: آحاد جامعه وقتی باوظایف کارگران آشنا شوند جایگاه کارگر در جامعه و در اذهان عمومی نمود پیدا می کند که این دو در کنار هم موجب پیشرفت جامعه می‌شود.

امام جمعه شهر برازجان نیز در این مراسم با تبریک فرارسیدن ماه رجب به ذکر حسنات این ماه پرداخت و اظهار داشت: حضرت علی (ع) یکی از فعالان اقتصادی بودند که با وجود اینکه بیشترین تولید را داشتند، کمترین مصرف کننده بودند.

حجت الاسلام حسن مصلح با بیان اینکه مکتب اسلام مکتبی توام با عمل و عملگراست، تاکید کرد: در دین مبین اسلام، کار و تلاش به عنوان یک ارزش، عبادت و فریضه محسوب می شود و کسی که کار و تلاش می کند به منزله جهاد در راه تولید و اقتصاد است که نتیجه این جهاد، استقلال و خودکفایی مملکتش خواهد شد.

وی در پایان صحبت‌هایش به نتایج بیکاری و تنبلی هم اشاره ای کرد و گفت: بیکاری پیامدهای ناگواری از جمله ایجاد فساد دارد.