زنجان -خبرگزاری مهر: رئیس شورای تبلیغات هماهنکی استان زنجان، با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) منشا تغییرات عظیم در جهان بودند گفت: امروز هم مسلمانان جهان از اندیشه‌ها و افکار امام استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید حسینی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد ارتحال امام خمینی (ره) با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) افزود: همزمان با سالگرد امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد برنامه‌های مختلفی در سطح استان زنجان برگزار می‌شود چرا که باید این روز در تاریخ زنده نگاه داشته شود.

وی،اظهار  داشت: ما هر چه داریم از امام  خمینی (ره) است بنابراین بر همگان واجب است که برنامه های خود را به خوبی تدوین کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان،بر ضرورت تبیین شخصیت والای امام  از 15 خرداد سال 42 تا 14 خرداد سال 68  اشاره کردوگفت : باید به همه ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) پرداخته شود.

حسینی تاکید کرد: باید اندیشه ها و منویات این امام  بزرگوار به نسل جوان تبیین شود.

وی، بر ضرورت بازخوانی اندیشه‌های امام در مقطع حساس کنونی تأکید کرد و گفت: ضروری است اندیشمندان و روشنفکران جامعه نسبت به تبیین ابعاد شخصیت امام  به وظیفه خود عمل کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان، با اشاره به اینکه 14 و 15 خرداد بهانه‌ای برای تبیین اندیشه‌های امام است افزود: یکی از برکات این بزرگداشت تبیین شخصیت امام خمینی (ره) به جهان است.

حسینی، یاد آورشد: پنج کمیته برای برگزاری برنامه‌های سالگرد امام پیش‌بینی شده که در این میان تبلیغات اسلامی کمیته فرهنگیف سپاه کمیته اعزام، نیروی انتظامی کمیته امنیت و ترافیک و استانداری کمیته پشتیبانی می باشند.

در ادامه ، فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: در راستای گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) 7 هزار و 500 نفر به مرقد امام خمینی (ره) اعزام می شو ند و  این تعداد با عوامل اجرایی به 7 هزار و 715 نفر افزایش یافت وخوشبختانه در سال گذشته مشکلی در اعزام وجود نداشت.

سردار جهانبخش کرمی، به کیفیت اتوبوس‌های در نظر گرفته شده برای اعزام زائران تاکید کرد و گفت: ضروری است برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شود.

وی گفت: برای اعزام زائران 170 اتوبوس پیش‌بینی شده است.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج ) استان زنجان، هزینه پیش‌بینی شده برای تامین اتوبوس‌های مورد نیاز را 161 میلیون تومان عنوان کرد.

سردار کرمی،  گفت: برای اعزام زائران به مرقد امام حداقل 10 آمبولانس  نیاز است و  گروه‌ها و اکیپ‌های پزشکی نیز همراه زائران اعزام می شوند.