کرج - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به قرار گرفتن در سال اقتصاد و فرهنگ بیان کرد: مسئولان باید دست در دست هم نهند و برای ترویج و گسترش فرهنگ دینی و علوم قرآنی برنامه ریزی های مدونی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین همایش بزرگ قرآنی از سوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز و با همکاری مرکز علمی و کاربردی بنیاد شهید، سپاه و شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج پیش از ظهر پنجشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان البرز و دیگر مدیران ارشد استانی و همچنین خانوادهای معظم شهدای البرز و قاریان و حافظان قرآن کریم در سالن شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد.

این مراسم پس از تلاوت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در ابتدای این همایش با بیان این مطلب افزود: با گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی ایران متاسفانه اقدامات شایسته و مطلوبی در زمینه توسعه علوم قرآنی در جامعه انجام نشده است.

توجه به رهنمودهای قرآنی زندگی انسان ها را از چالش ها دور می کند

حسینی همدانی تاکید کرد: با توجه به قرار گرفتن در سال اقتصاد و فرهنگ، همه مسئولان باید دست در دست هم نهند و با برنامه ریزی برای ترویج و گسترش فرهنگ دینی و علوم قرآنی حرکات ارزنده ای را ارائه کنند تا با برنامه ریزی های مدون قرآن کریم در زندگی انسان ها نهادینه شود.

وی در ادامه بیان کرد: با تدبیر در قرآن می توان زندگی هدفمندی داشت چرا که قرآن ریشه فرهنگ دینی ماست و زمانی زندگی ما با این کتاب آسمانی گره خورده است.

حسینی همدانی اظهار داشت: توجه به رهنمودهای قرآنی انسان ها را از هر گونه چالشی به دور نگاه می دارد و باعث می شود که گرفتار گرفتاریهای متعدد نشویم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری در زمینه توجه به قرآن در جامعه، یادآور شد: کلید ورود به علوم قرآنی و دست یافتن به معارف اسلامی قرائت و تلاوت قرآن کریم است لازم است مسئولان و خانواده ها برای رشد علوم قرآنی اقدامات مناسبی انجام دهند.

شورای قرآنی کودکان و نوجوان البرزی تشکیل شد

حسینی همدانی ادامه داد: سبک زندگی ما باید سبک زندگی دینی و اسلامی باشد در این صورت است که می توان امیدوار بود فرهنگ عمومی قرآن در کشور به خصوص استان البرز گسترش می یابد.

امام جمعه کرج در پایان با اشاره به تشکیل و آغاز کار شورای قرآنی در البرز، افزود: زمینه نشر و تدوین 5 جلد کتاب و پایان نامه های دانشجویی در زمینه علوم قرآنی در این استان فراهم شده است.

گفتنی است؛ در حاشیه این همایش نمایشگاهی از فعالیت های موسسات قرآنی و دستاوردهای قرآنی کودکان و نوجوانان و جوانان استان البرز برپا شده است و هم اکنون برای بازدید عموم دایر است.

در این همایش تعدادی از قاریان بین المللی و استانی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.

اجرای تواشیح و مسابقه های قرآنی از دیگر برنامه های این همایش بود و همچنین به 20 نفر از شرکت کنندگان کمک هزینه سفر عمره مفرده و مشهد مقدس اهدا شد.