قم - خبرگزاری مهر: وزیر اطلاعات و فناوری ارتباطات با بیان اینکه ما در پی مدیریت آسیب هستیم، گفت: ما به دنبال توسعه هستیم و در این جهت آفت نیز وجود دارد و به همین دلیل نمی توانیم نیازهای فناوری اطلاعاتی را به سرعت برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی در دیدار با آیت‌الله جوادی آملی که در موسسه اسراء برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه با آرامش صحبت کردن رئیس جمهور با مردم بسیار تاثیرگذار بوده و بسیاری از دیدگاه ها نسبت به کشور تغییر کرده است.

وی بیان داشت: مذاکرات 1+5 می تواند بسیار مهم باشد، به گونه ای که محدودیت هایی که به وجود آمده و همچنین جنگ روانی که در دنیا علیه ما بوجود آمده را کاهش دهد.

وزیر اطلاعات و فناوری ارتباطات عنوان کرد: تلاش مان این است که حقوق ملت ایران و دستاوردها را با تدبیر به اهدافمان ختم کنیم و بتوانیم تنش با دنیا را پایین آوریم و همچنین با همسایگان تعامل داشته باشیم.

وی خطاب به آیت‌الله جوادی آملی تصریح کرد: این کار دولت بسیار سنگین است و ما امیدواریم این دولت که شما از آن حمایت دارید را پیش ببریم . در این جهت اگر توکلمان به خدا نباشد این کار امکان پذیر نیست.

واعظی ادامه داد: انتظار داریم با حمایت های شما و حوزه قم بتوانیم صمیمیت و همدلی را در میان مردم ایجاد کنیم زیرا در خانواده  یا اداره بین افراد اختلاف وجود داشته باشد بسیار سخت است.

وزیر اطلاعات و فناوری ارتباطات گفت: مهم این است که ما دولت همه ملت هستیم چه آنها که به ما رای دادند و چه آنهایی که رای ندادند.

وی ادامه داد: در گذشته احساس می کردیم بین دولت و روحانیت فاصله وجود دارد، اما با انقلاب اسلامی که به رهبری امام(ره) و پیشتازی مردم ایجاد شد، این فاصله کم شد و در حال حاضر نیز رئیس جمهور، فردی روحانی است و در خدمت روحانیت است و ما افتخار می کنیم که از مراجع تقلید نصیحت بشنویم.

واعظی گفت: از نظر ما قم، قطبی است که می تواند آموزه های شیعی را به کشورهای اسلامی و دنیا منتقل کند. بسیاری از مسلمانان در کشورهای دیگر تشنه حقایق هستند و دوست دارند حقایق را به طور مستقیم از بزرگان دریافت کنند، اما برای این کار در وزارت ارتباطات سرمایه گذاری نشده در حالی که دنیا به سرعت پیشرفت می کند.

وزیر اطلاعات و فناوری ارتباطات تصریح کرد: ما خوشحالیم که در قم روحانیون به فناوری اطلاعات روی آوردند و از اینکه نمی‌توانیم انتظارات آنها را به دلیل امکانات کم برآورده کنیم ناراحت هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه فناوری اطلاعات درخواست از قم 10 برابر موجود در این استان است و ما می دانیم هر چه امکانات به قم بدهیم، ذخیره ای برای آخرت است.

واعظی افزود: ما در پی توسعه هستیم و در این راه آفت هم وجود دارد، به همین دلیل نمی توانیم به سرعت نیازهای فناوری اطلاعات را برطرف کنیم.

وزیر اطلاعات و فناوری ارتباطات با بیان اینکه ما در پی مدیریت آسیب هستیم، بیان کرد: سخت افزاری این مدیریت در دست ما قرار دارد و بخش دیگر آن بر عهده مبلغان است که در جهت ارتقای فرهنگی مردم فعالیت کنند و ما به دنبال این هستیم که امکانات را در اختیار مردم قرار دهیم.

واعظی گفت: فناوری اطلاعات با زندگی مردم همزاد شده و برای این تکنولوژی ما باید کاری کنیم به طوری که از تهدیدها ضربه نخوریم بلکه آن را به فرصت تبدیل کنیم.