سرمربی تیم بسکتبال مهرام خود را عامل شکست تیمش در دو دیدار نخست فینال لیگ برتر عنوان کرد و گفت: البته مهرام بازیکنان دلاور و شایسته‌ای دارد. باید توانایی آنها را در دو دیدار آینده فینال ببینید.

مصطفی هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه عملکرد بازیکنان تیم مهرام در دو بازی اول فینال لیگ بسکتبال مقابل پتروشیمی اصلا خوب نبود اظهار داشت: تلاشی که برای رسیدن به این نتیجه طی این دو باری انجام دادیم کافی و خوب نبود دلیل آن هم خود من هستم چون نتوانستم تمهیدات لازم را اندیشیده و بازیکنانم را آن طور که باید راهنمایی کنم.

وی ادامه داد: من به عنوان مربی باید انگیزه لازم را برای انجام فینال در بازیکنانم ایجاد می‌کردم اما نتوانستم این کار را به خوبی انجام دهم در حالی که بازیکنان من دلاور هستند و می‌توانند خیلی بهتر از این بازی کنند ضمن اینکه در رابطه با بازی اول اتفاقاتی هم افتاد که خیلی خوب و شایسته نبود.

وی با اشاره به دیدار دوم فینال لیگ بسکتبال خاطر نشان کرد: نتیجه این بازی را به خاطر یک اتفاق واگذار کردیم اما در کل عملکردمان در این بازی هم خوب نبود در حالی که توانایی بازیکنان مهرام خیلی بیشتر از اینهاست. بازیکنانم طی این دو بازی در فاز حمله اصلا خوب کار نکردند و نتوانستند شوت‌های‌شان را به گل تبدیل کنند. باید این ضعف را برای دیدارهای باقیمانده برطرف کنیم چون اعتقاد دارم بازیکنان مهرام شایستگی‌های خیلی زیای دارند که آن را در بازی‌های آینده نشان خواهند داد.

سرمربی تیم بسکتبال مهرام در مورد اتفاقات ناخوشایندی که به آنها اشاره کرد، اینگونه توضیح داد: از طرف تماشاگران حاضر در سالن حرف و حدیث‌هایی شنیدیم که باعث ناراحتی بازیکنانم شد بارها گفته‌ام تیم‌های تهرانی مظلوم هستند در حالیکه در شهرستان‌ها جمعیت تماشاگران به اندازه‌ای زیاد است که روی عملکرد تیم مهمان و داور تاثیر می‌گذارد اما سالن آزادی برای همین تیم‎های شهرستانی امن است در این سالن جمعیت کم تماشاگران هیچ تاثیری روی روند بازی ندارد و اصلا کسی جرات حرف زدن ندارد به همین دلیل رقابت ناعادلانه برگزار می‌شود.

هاشمی با تاکید دوباره بر اینکه مهرام می‌توانست برنده دیدار دوم فینال شود اما به خاطر یک اتفاق این نتیجه را از دست داد، اظهار داشت: بازی‌های تک نفره گیبسون که غیرعادی هم به نظر می‌رسید، در بازی دوم خیلی تاثیر گذار بود ما باید این بازی را می‌بردیم و خیلی راحت‌تر از اینها بازی می‌کردیم اما تماشاگران روی جریان بازی خیلی تاثیر گذار بودند. من زمانی در پتروشیمی بودم و با این تماشاگران دوست هستم. آنها برای بازی فینال خیلی بیشتر از زمانی که من آنجا بودم سنگ تمام گذاشتند و تیم پتروشیمی را حمایت کردند این تیم باید به تماشاگرانی که دارد افتخار کند.

وی در رابطه با غیر عادی عنوان کردن بازی گیبسون گفت: شوت‌های او بعضی اوقات طوری بود که دفاع بالای سرش قرار داشت اما توپ او قوس برمی‌داشت و وارد سبد می‌شد. البته در نیمه اول دیدار دوم این بازیکن را بسته بویدم و به همین دلیل فقط 5 امتیاز آورد اما نیمه دوم شرایط تغییر کرد و خستگی بازیکنان ما باعث آزادی عمل بیشتر او و به راه افتادنش شد.

سرمربی تیم بسکتبال مهرام با تاکید بر اینکه مرحله فینال لیگ بسکتبال حداقل تا دیدار ششم ادامه خواهد داشت گفت: اطمینان داشته باشید برای دو بازی آتی که در تهران برگزار خواهد شد با کار روی ضعف‌های خود عملکردی کاملا متفاوت را اراده خواهیم کرد.