پروین دولت آبادی شاعر کودک و نوجوان با انتشار کتاب «مرغ سرخ پاکوتاه» از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان پس از سال ها به نمایشگاه کتاب تهران آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، پروین دولت آبادی از نخستین شاعران جدی کودک و نوجوان است که پس از سال ها شعری از او در قالب یک کتاب با عنوان «مرغ سرخ پاکوتاه» از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان منتشر شده و به بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب آمده است. پرستو حقی این کتاب را تصویرگری کرده است.

از این موسسه کتاب «گفتگو با زمان» که درباره زندگی و آثار توران میرهادی عضو هیات مدیره و از بنیانگذاران شورای کتاب کودک است نیز منتشر شده. در این کتاب ابتدا زندگینامه خودنوشتی از توران میرهادی آمده سپس به توضیح مفهوم کودکی پرداخته شده همچنین مباحثی درباره شورای کتاب کودک و ادبیات این گروه سنی در این کتاب گنجانده شده است. مجموعه مصاحبه ها با توران میرهادی بخش دیگری از این کتاب است.

مجموعه «اِما» که «یک روز با اِما»، «اِما گریه می کند»، «اِما می خورد» و «اِما می خندد» از زهره قائینی و «آهنگ تار کولی»، «آدم کوچک و خواب های بزرگ»، «هفت رویای کلاغ»، «داستانک های خرگوش حکیم» از محمدهادی محمدی از جمله کتاب هایی است که از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودک دنیا منتشر شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.