اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک که تا به امروز اعزام 20 رشته به بازی‌های آسیایی را قطعی کرده‌اند، به منظور بررسی وضعیت دیگر رشته‌ها برای حضور در این بازی‌ها نشستی فوق‌العاده تشکیل خواهند داد.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق برنامه‌ای که در آغاز به کار کادر فعلی کمیته ملی المپیک ارائه شد، اعضای هیات اجرایی هر دو هفته یکبار تشکیل جلسه خواهند داد اما با توجه به ضرورت نهایی شدن هرچه زودتر فهرست رشته‌های اعزامی به اینچئون، آنها که شنبه گذشته تشکیل جلسه داده بودند، هفته آینده نیز نشستی را به صورت فوق‌العاده برگزار خواهند کرد.

در جریان نشست شنبه گذشته اعضای هیات اجرایی وضعیت رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی اینچئون مورد بررسی قرار گرفت و طی آن اعزام 20 رشته به این دوره از بازی‌ها قطعی شد. در همین راستا و به منظور بررسی وضعیت دیگر رشته‌ها مقرر شد اعضای هیات اجرایی طی نشستی فوق العاده بررسی‌های تکمیلی را انجام خواهند داد.

این نشست هفته آینده برگزار می‌شود و قرار است بلافاصله پس از آن هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در نشست مشترک با وزیر ورزش و جوانان فهرست نهایی کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی را نهایی و اعلام کند.

کشتی شامل آزاد و فرنگی، فوتبال، دوومیدانی، جودو، شمشیربازی، کاراته، ووشو، والیبال (سالنی)، بسکتبال، هندبال، قایقرانی، تیر و کمان، تیراندازی، تکواندو، کبدی، سپک‌تاکرا، دوچرخه‌سواری، بوکس و وزنه‌برداری 20 رشته‌ای هستند که تا امروز اعزام آنها به بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون قطعی شده است.

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی  28 شهریورماه تا 12 مهرماه در اینچئون کره‌جنوبی برگزار می‌شود. در قالب 437 رویداد و 36 رشته ورزشی (شامل 28 رشته المپیکی که در المپیک 2016 برزیل هم برگزار می‌شود و 8 رشته غر المپیکی) به تصویب نهایی رسید.