بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه بوشهر گفت: فضا برای جوانان باز شده و باید مسئولیت ها را به آنان بسپاریم چرا که جوانان تا تجربه نکنند و اشتباه از آنان سر نزند فایده ای ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح دوشنبه در نشست با دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور با بیان اینکه نقشه راه و سند چشم انداز با یک نگاه مدیریتی در این نهاد اجرا شده بیان داشت: این انجمن محصول اندیشه و تلاش بوده و در فرهنگ اسلامی جذب و تولید منابع انسانی جایگاه بسیار مهمی دارند.

وی خاطرنشان ساخت: تهاجم فرهنگی دشمن 20درصد طراحی و 80 درصد تهاجم میدانی بوده و لازم به ذکر است که طراحی تخریب بسیار راحت و عملیاتی کردن آن بسیار مشکل است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: دشمن با جامعه شناسی هدف نقطه ضعف ها را دیده و کارش را برای تضعیف کردن پیکره ی یک جامعه آغاز می کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: سینما، تئاتر، بدحجابی و ... از گزینه هایی است که دشمن از طریق آنها فرهنگ را تهدید کرده و ما را با مدیریت استراتژیکی که دارد ما را به اینطرف و آنطرف می‌کشاند.

مدیریت فرهنگی در کنار دفع تهدیدات فرصت یابی کند

صفایی بوشهری تصریح کرد: مدیریت فرهنگی می‌تواند موفق باشد که در کنار دفع تهدیدات فرصت یابی کرده و مدیریت فرهنگی داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید مبانی اصیل انقلاب اسلامی را ترویج دهیم افزود مشکل فرهنگی ما این است که نمی توانیم جامعه را مدیریت کرده و منتظر می مانیم تا جامعه مریض شود آنوقت درمان می‌کنیم.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه نظام در برنامه ریزی فرهنگی ضعیف عمل می‌کند، افزود: در مدیریت، رصد و نظارت، تولید پروژه ها، در شناسایی استراتژی و طراحی دشمن ضعیف عمل می‌کنیم.

صفایی بوشهری با بیان اینکه باید استراتژی فرهنگی در جامعه صورت پذیرد، اظهار داشت: 20 آیتم درشت و موثر در آسیب‌شناسی فرهنگی وجود داشته و ما باید بررسی کنیم که چرا باید مشکلات عدیده ای در زمینه فرهنگی داشته باشیم .

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه به یک کارگروه دقیق فرهنگی که آسیب شناسی کند نیاز داریم، خاطرنشان کرد: باید سامانه دقیق برنامه ریزی فرهنگی،نقشه راه فرهنگی، سند چشم انداز و منابع انسانی تعریف کرده و پژوهش کنیم تا بدانیم به چه کارهای کلان فرهنگی نیاز داریم.

جوان بودن ایران هم فرصت است و هم تهدید

وی تصریح کرد: ایران یک کشور جوان بوده و این مهم هم یک تهدید و هم یک فرصت بزرگ بوده و بوشهر به‌عنوان دومین استان جوان کشور بیشترین تاثیر بر جوانان خود دارد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه باید دفاع مقدس فرهنگی در جامعه داشته باشیم، افزود: برای کتابهای آموزش و پرورش احساس تاسف میکنم چراکه کتاب‌های ما در ترویج فرهنگ اسلامی و درست به دانش آموزان ضعیف عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از امیدهای ما برای فرهنگ انجمن اسلامی است، افزود: شما جایی حضور دارید که اوج تهاجم دشمن بوده و سنگر اول دفاع و پل ارائه فرهنگ دینی و انقلابی انجمن اسلامی است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه موفقیت اتحادیه موفقیت مدارس را به همراه دارد، افزود: عوامل توقف را بررسی کرده و با تنظیم نقشه راه و مدیریت فضا را تقویت کنید.

امام جمعه بوشهر خاطر نشان کرد: من به جوانان ارادت و علاقه فراوان داشته و در نماز های جمعه همیشه با هرتیپ و موقیعتی جوانان برومندی در صف اول نماز ایستاده اند و این مرا بسیار خرسند می کند.

وی ادامه داد: فضا برای جوانان باز شده و باید مسئولیت ها را به آنان بسپاریم چرا که جوانان تا تجربه نکنند و اشتباه از آنان سر نزند فایده ای ندارد.