تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸

ورزش ایران در فاصله سه ماه باقیمانده تا برگزاری دومین دوره بازیهای المپیک نوجوانان در نانجینگ موفق به کسب 12 سهمیه در 7 رشته شده است. با این حال این احتمال وجود دارد که از بین 12 رشته باقیمانده ورزش ایران بتواند چند سهمیه دیگر نیز کسب کند.

به گزارش خبرنگار مهر، وزنه برداری و والیبال ساحلی( دو سهمیه)، تکواندو( سه سهمیه)، جودو سوارکاری( یک سهمیه) رشته هایی هستند که تاکنون سهمیه کامل خود برای حضور در بازیهای المپیک نانجینگ را کسب کرده اند. ضمن اینکه تیراندازی از دو سهمیه ممکن به یک سهمیه در بخش بانوان دست پیدا کرده و امکان دارد بتواند سهمیه دوم خود را نیز کسب کند.

شنا هم برای حضور در المپیک نانجینگ می تواند از دو سهمیه بهره ببرد که البته تا به امروز چهار نفر از ورزشکاران این رشته، سهمیه ورودی این رویداد را کسب کرده اند که از میان آنها دو نفر اعزامی مشخص خواهد شد.

با این اوضاف و در مجموع ورزش ایران تاکنون در هفت رشته موفق به کسب 12 سهمیه برای شرکت در بازیهای المپیک نانجینگ شده است. ضمن اینکه احتمال دارد در دیگر رشته های حاضر در این رویداد و طی فاصله زمانی باقیمانده صاحب سهمیه های دیگری هم شود.

کشتی آزاد و فرنگی، ورزش های سه گانه، بسکتبال سه به سه ، بوکس، تنیس روی میز، فوتبال، شمشیربازی، دوومیدانی، ژیمناستیک، بدمینتون و تنیس رشته هایی هستند که امکان کسب سهمیه در آنها توسط ورزشکاران ایران برای المپیک نانجینگ وجود دارد. دومین دوره این بازیها 25 مرداد تا 6 شهریور در چین برگزار خواهد شد.