خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر کل دفتر فنی استانداری لرستان گفت: غارهای لرستان قابلیت مهمی برای جذب گردشگران دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی موسوی ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه ساماندهی غارهای لرستان با اشاره به مشکل تجهیزات و امکانات تیم غارنوردی استان اظهار داشت: در این راستا فهرست تجهیزات و برآورد ریالی آنها صورت گرفته و به دبیرخانه کارگروه ارائه شود.

وی با بیان اینکه در صورتیکه این تجهیزات را هلال احمر لرستان در اختیار دارد می تواند به صورت امانت در اختیار تیم غارنوردی استان قرار دهد عنوان کرد: در غیر این صورت میزان اعتبار مورد نیاز به منظور خرید این تجهیزات برای انجام پیگیریهای لازم به کارگروه اعلام شود.

مدیر کل دفتر فنی استانداری لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به معرفی لرستان به عنوان پایتخت ژئوتوریسم ایران عنوان کرد: در این راستا غارها نیز به عنوان بخشی از قابلیتهای زمین گردشگری مطرح هستند.

موسوی با بیان اینکه باید یک بانک جامعی از اطلاعات غارهای استان را تدوین و در اختیار داشته باشیم عنوان کرد: در راستای معرفی لرستان به عنوان پایتخت ژئوتوریسم ایران حجم عملیاتی سنگینی برای شناسایی قابلیتها و ظرفیت های این بخش صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در جریان این مطالعات غارهای استان نیز مورد بررسی قرار گرفته است یادآور شد: در حوزه زمین گردشگری با همت سازمان زمین شناسی مرکز منطقه ای لرستان بانک اطلاعاتی خوبی تدوین شده است.

مدیر کل دفتر فنی استانداری لرستان در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه شناسایی ظرفیت های گردشگری غارهای استان باید معطوف به کسب درآمد در این حوزه باشد افزود: باید در این زمینه به گونه ای عمل کرد که پای توریسم به استان باز شود.

موسوی با بیان اینکه این کارهای اکتشافی باید منجر به درآمدزایی در حوزه گردشگری استان شود یادآور شد: در غیر این صورت هزینه کردن در این بخش تنها هدررفت سرمایه خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به آغاز کار شناسایی غارهای آبی لرستان بیان داشت: امید می رود با شناسایی این غارها بتوان برای رفع مشکل کم آبی در برخی شهرستانهای استان از این ظرفیت استفاده کرد.

مدیر کل دفتر فنی استانداری لرستان عنوان کرد: انجام این عملیات اکتشاف و شناسایی می تواند در حوزه رفع چالش آب باری را از روی دوش استان بردارد.