گرگان - خبرگزاری مهر: رئیس پارک ملی گلستان از پایان جست و جوها برای پیدا کردن توله های پلنگ کشته شده در جنگل گلستان خبر داد و گفت با گذشت زمان عملا این توله ها از بین رفته اند.

جواد سلیاری در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در روز جست و جوی محدوده پارک که مساحتی به شعاع بیش از 3 کیلومتر را زیر نظر داشتیم چیزی پیدا نکردیم.

وی افزود: پلنگ حیوان بسیاری مخفی کاری است و برای یافتن غذا زیاد از محدوده لانه خود دور نمی شود با این حال با همکاری گروه های مختلف استانی و تهران دو روز برای یافتن توله ها تلاش کردیم.

وی از توقف جست و جو ها خبر داد و افزود: در این چند روز دیده بانان محیط زیست، محیط بانان، هلال احمر و نیروهای سازمان حضور داشتند.

سلیاری با بیان این که جست و جو ها در تاریکی هم ادامه داشت تصریح کرد: روز اول حتی در تاریکی و هنگام بارش باران و مه آلود بودن هوا هم همکاران تلاش خود را کردند.

وی اظهار کرد: هر پلنگ معمولا در زایمان خود 2 تا3 توله به دنیا می آورد که نهایتا یکی را بزرگ می کند، با توجه به این که اولین زایمان پلنگ بوده و دو سه روز توله ها بی غذا بوده اند امیدی به زنده بودن آن ها نیست و توله ها عملا از دست رفته اند.

وی از برخورد قانونی با راننده متخلف خبر داد و گفت: اما این برخوردها و جریمه ها پلنگ های ما را زنده نمی کند، باید به فکر کار ریشه بود زیرا این جاده در کنار بی فرهنگ رانندگان ما جان حیوانات بسیار زیادی را گرفته است.