کاشمر - خبرگزاری مهر: استاندار خراسان رضوی گفت: باید مسیر توسعه در روستاها در جهت منافع مردم و جلوگیری از مهاجرت با افزایش امکانات در روستاهای کم برخوردار محقق شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رشیدیان دوشنبه شب در دیدار با دهیاران شهرهای کاشمر و خلیل آباد اظهار کرد: معضل مهاجرت روستاییان به حاشیه‌شهرها مشکلات را بیشتر کرده است که باید با ارتقاء زندگی روستاییان و توسعه روستاها از مهاجرت ها جلوگیری کنیم.

رشیدیان با تاکید براین که رویکرد مسئولان رویکرد توسعه محور در روستاهای کم برخوردار با مشارکت شوراها و دهیاران است، افزود: امروز شاهد مهاجرت هایی هستیم که دور از شأن و کرامت روستاییان عزیز است.

وی گفت: باید زندگی روستاییان را به نحوی توسعه دهیم که دیگر مهاجرت به صرفه نباشد.

رشیدیان با بیان این که در توسعه روستاها نظام و دولت برنامه های اساسی دارند، بیان کرد: اگرچه مشکلات است اما باید به نحو مناسب، به جا و معقول مدیریت کنیم.

وی در پایان از انتخاب 28 روستای نمونه در سطح استان در سال جاری خبر داد و گفت: باید مسیر توسعه در روستاها جهت منافع شهروندان باز شود .

در این دیدار همچنین فرماندار کاشمر از استاندار خواست به جاده های روستایی توجه ویژه ای داشته باشند.

مهدی فروزان با انتقاد از کمبود تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی افزود: متاسفانه دو شهرستان کاشمر و خلیل آباد در اجرای طرح هادی از  میانگین کشور پایین تر هستند.

وی از مسئولان مربوطه خواست مشکل بیمه شورائیان روستاها رفع و حق الجسلات این افراد پرداخت شود.