احمد بهبهانی فیلمنامه نویس فیلم خاطره‌انگیز «شهر موش‌ها» که در سال 1364 به کارگردانی مشترک محمدعلی طالبی و مرضیه برومند ساخته شده است در چهارمین «شب فیلمنامه‌ سینمای ایران» تجلیل می‌شود.

شادمهر راستین دبیر چهارمین «شب فیلمنامه‌ سینمای ایران» درباره تجلیل از احمد بهبهانی در این جشن به خبرنگار مهر گفت: در نشست رسانه ای که به منظور توضیح برنامه‌های چهارمین «شب فیلمنامه‌ ایران» برگزار شد تنها نام سیف الله داد به عنوان مدیری که نخستین دوره آموزشی فیلمنامه‌نویسی را در موزه سینما به عهده داشت و همچنین هوشنگ طاهری به عنوان مترجمی که برای اولین بار با ترجمه کتاب هایی در زمینه فیلمنامه‌نویسی این حرفه را به سینمای ایران به طور تخصصی معرفی کرد برای بخش تجلیل‌ها اعلام شد ولی در این فاصله یک تجلیل دیگر هم به برنامه‌هایمان اضافه شد.

وی در ادامه افزود: اما شورای سیاستگذاری چهارمین «شب فیلمنامه سینمای ایران» تصمیم گرفت از احمد بهبهانی فیلمنامه‌نویس «شهر موش‌ها» که در سال 1364 به کارگردانی مشترک محمدعلی طالبی و مرضیه برومند ساخته شده است نیز تجلیل به عمل آید.

راستین همچنین به سخنرانی سید محمد بهشتی در این جشن اشاره کرد و گفت: این مدیر و کارشناس امور سینمایی در صحبت های خود این نکته را تذکر می دهد که فیلمنامه نویسان به دوران خوش فلیمنامه نویسی برگردند؛ دورانی که اولین دانشجویان سینمایی از کانون فیلمنامه نویسی باغ فردوس فارغ التحصیل شدند و آثار خوبی را در عرصه سینما به مرحله تولید رساندند.

دبیر چهارمین «شب فیلمنامه‌ سینمای ایران» در پایان بیان کرد: سید محمد بهشتی همچنین در صحبت‌های خود اشاره‌ای به لزوم آموزش در عرصه فیلمنامه‌نویسی خواهد داشت.

چهارمین «شب فیلمنامه‌ سینمای ایران» جمعه 19 اردیبهشت ماه ساعت 18  پس از سه سال تعطیلی در موزه سینما برگزار می شود.