ارائه عضویت رایگان متقاضیان در کتابخانه های عمومی کشور و همچنین عضویت رایگان ثبت نام کتابخانه ها در سیستم نرم افزاری نمایه نشریات از خدماتی است که غرفه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در نمایشگاه کتاب ارائه می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، نرم افزار نمایه نشریات، تمام نشریات کشور از ابتدا تا امروز را شامل می شود. نسخه های مختلف مطبوعات کشور در این نرم افزار، ذخیره و آرشیو شده و قابل دستیابی هستند. اما لازمه این دستیابی عضو شدن در سیستم استفاده از این نرم افزار است.

این نرم افزار توسط موسسه نمایه ساخته شده و یکی از امکاناتی است که کتابخانه های عمومی عضو، آن را به عنوان خدمات به متقاضیان ارائه می کنند. به این ترتیب اعضای کتابخانه هایی که از این نرم افزار بهره می برند، می توانند به آرشیو مجلات کشور دسترسی داشته باشند.

غرفه نهاد کتابخانه های عمومی کشور این امکان را برای متقاضیان و علاقه مندان ایجاد کرده که تا پایان زمان برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، هم برای تمدید استفاده و هم ثبت نام عضویت در بهره برداری از این نرم افزار اقدام کنند. همچنین از زمان برپایی نمایشگاه تا یک سال، امکان عضویت رایگان در این سیستم، برای عموم علاقه مندان وجود دارد. کتابخانه های عمومی نیز می توانند به طور رایگان در این طرح ثبت نام کنند.