بوشهر - خبرگزاری مهر: نماينده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: وزنه‌برداری نماد اقتدار فیزیکی و جسمی انسان است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعدازظهر چهارشنبه در دیدار با حسین رضازاده قهرمان المپیک و رئیس فدراسیون وزنه‌برداری کشور با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه ورزش وزنه‌برداری اظهار داشت: وزنه‌برداری از بهترین ورزش ها است و درس‌های بسیاری برای انسان دارد.

وی با بیان اینکه وزنه برداری انجام کارهای بزرگ پیش رو را به انسان یاد می‌دهد، اضافه کرد: رشته وزنه برداری نماد اقتدار فیزیک جسمی انسان و درسی برای انسان است که می‌تواند با فولاد سرد مبارزه و آن را شکست دهد.

امام جمعه بوشهر به وجود ظرفیت های متعدد ورزشی در استان بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: هر چند امکانات استان بوشهر در عرصه ورزش کم بوده است ولی ورزشکاران استان به دستاوردهای بسیار خوبی رسیده‌اند.

وی همچنین به موفقیت های سال‌های اخیر ورزش وزنه‌برداری در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: این موفقیت‌ها مرهون زحمات و تلاش‌های مسئولین ورزش استان و عنایت فدراسیون وزنه برداری به استان است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با بیان اینکه وزنه‌برداران انسان‌های اخلاقی و معنوی هستند، تصریح کرد: صلابت، سلامت و معنویت موجود در رشته وزنه‌برداری باعث شده است تا مردم توجه بیشتری به این رشته ورزشی داشته باشند.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری کشور نیز در این آئین به ظرفیت‌های بالای استان بوشهر در رشته‌های ورزشی به ویژه رشته وزنه‌برداری اشاره کرد و افزود: جوانان بوشهری توان راه‌یابی به تیم ملی و افتخارآفرینی در مسابقات جهانی را دارند.

حسین رضازاده با اشاره به وجود استعدادهای جوان بوشهری در رده‌های سنی مختلف، تاکید کرد: محسن بهرام زاده نخستین وزنه بردار استان بوشهر است که توانسته در مسابقات آسیایی به عنوان نایب‌قهرمانی دست یابد.

وی وضعیت ورزش وزنه‌برداری در استان بوشهر را مطلوب توصیف کرد و بیان داشت: بهرام بهرام زاده از پیشکسوتان وزنه‌برداری است که توانسته در این استان شاگردان خوبی را تربیت کند و تلاش داریم تا از ایشان به خوبی استفاده کنیم.

لازم به ذکر است که حسین رضازاده به منظور حضور در مجمع هیئت وزنه‌برداری استان بوشهر به استان سفر کرده بود و دیدار با استاندار بوشهرو  همچنین حضور در مجمع وزنه‌برداری از دیگر برنامه‌های وی در استان بوشهر بود.