بجنورد - خبرگزاری مهر: استاندار خراسان شمالي گفت : تلاش برای جذب سرمایه گذاران در این استان به حل مشکل اشتغال جوانان کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سيد علي اكبر پرويزي در ديدار مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي استان افزود: باید با دادن امتيازات قانوني به سرمايه گذاران آنها را براي سرمايه گذاري در استان تشويق وترغيب کنیم.

وي اظهار داشت: زمينه براي حضور سرمايه گذاران در استان فراهم شده و باید با پیگیری مذاكراتی كه با بنياد بركت داشتيم از ظرفيت اين بنياد به نحو شایسته و مطلوبی استفاده کنیم.

نماينده عالي دولت در خراسان شمالی خاطرنشان كرد: با كنار گذاشتن قوانين دست وپاگير، واگذاري ها را در شهرك هاي صنعتي استان تسهيل نمائيم تا سرمايه گذار معطل نشود.

پرویزی اضافه كرد: دستگاه هاي خدمات رسان براساس قانون بايد خدمات خود را تا ورودي شهرك هاي صنتعي منتقل كنند.

وی ادامه داد: بايد نگاه هاي رانسبت به سرمايه گذاران عوض كنيم تا با تغییر فضاي موجود، مشكلات سرمايه گذاري در اين استان حل شود.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: محيط زيست از اختيارات قانوني خود در جهت رفع مشكلات سرمايه گذاران استفاده كند وسرمايه گذاران نيزضوابط زيست محيطي را رعايت کنند.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي استان نيز در اين ديدار گفت: در مجموعه شهرك هاي صنعتي استان 156واحد به بهره برداري رسيده است كه حدود 16واحد راكد و بيش از 1400نفر در حال حاضر مشغول فعاليت در اين واحدها هستند.

وي اضافه كرد: در تمام شهرك هاي صنتعي امكانات زير بنايي از قبيل آب وبرق تامين شده و گاز رساني حدود 50 درصد از واحدهای صنعتی انجام شده است.

يوسفي اظهار داشت: متوسط قيمت زمين در شهرك هاي صنعتي كشور 50هزارتومان است ولي در استان متوسط قيمت 29هزار تومان مي باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون خراسان شمالی دارای 14شهرك و ناحيه صنعتي به مساحت كل یک هزار و156هكتار است كه 536 هكتار آن صنعتي است.