بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: 90 درصد آب استان بوشهر از خارج استان تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کیقباد یاکیده صبح شنبه در نشست مسئولان استان بوشهر با اشاره تلاش های صورت گرفته در زمینه تامین آب استان، اظهار داشت: بهبود وضعیت آبرسانی در استان بوشهر را در دستور کار داریم و طرح‌های بسیار خوبی را در این راستا و تامین پایدار آب مورد نیاز در استان اجرا می‌کنیم.

وی به برخی از مشکلات شبکه آبرسانی استان بوشهر در بافت قدیم اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: 10 کیلومتر از شبکه ابرسانی بافت قدیم بوشهر نیازمند مرمت و بازسازی است که 25 میلیارد ریال هزینه را خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اغاز بازسازی شبکه ابرسانی اطراف مسجد کوی شنبدی در بافت تاریخی بوشهر، تاکید کرد: این منطقه دارای ظرافت خاصی است و همین موضوع سبب می‌شود تا عملیات تخریب و بازسازی زمان‌بر باشد و پیش‌بینی می‌کنیم تا دو هفته برای این کار زمان صرف شود.

بازسازی و مرمت شبکه ابرسانی در بافت قدیم بوشهر

وی ادامه داد: در حال حاضر بر روی بازسازی کوی شنبدی در این بافت تمرکز داریم و عملیات بازسازی سه کیلومتر از شبکه ابرسانی بافت قدیم بوشهر پس از پایام مرمت آب کوی شنبدی اغاز می‌شود.

یاکیده در ادامه به نیازهای برخی از شهرهای استان بوشهر به تامین اب مورد نیاز اشاره کرد و افزود: استان بوشهر منابع تامین اب شرب را در اختیار ندارد و بیش از 90 درصد آب مورد نیاز از شهرها اطراف تامین می‌شود.

وی به فرسودگی و مشکلات شبکه‌های انتقال آب در استان بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: شکستگی‌ها و طولانی بودن مسیر انتقال آب باعث می‌شود تا شاهد برخی مشکلات در زمینه تامین اب باشیم.

احداث دو آب‌شیرین‌کن 10 هزار متر مکعبی در استان بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بر لزوم فرهنگ‌سازی برای استفاده بهینه از منابع آبی تاکید کرد و ادامه داد: استفاده مدبرانه از آب می‌تواند بسیاری از مشکلات تامین آب را کاهش دهد که این مهم نیازمند همکاری مردم است.

وی مصرف سرانه اب در استان بوشهر را بیش از سرانه کشوری ان دانست و خاطرنشان ساخت: آب استان با تلاش و سختی بسیار زیادی تامین می‌شود و مشترکان باید با دقت بیشتری نسبت به مصرف ان اقدام کنند.

یاکیده از برنامه‌ریزی صورت گرفته برای احداث دو دستگاه تاسیسات آب‌شیرین‌کن 10 هزار متر مکعبی در استان بوشهر خبر داد و گفت: این تاسیسات در شهرهای ساحلی استان بوشهر و با مشارکت بخش خصوصی اخداث می شود.