مراغه - خبرگزاری مهر: معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: بیش از نصف دانش آموزان کشور در مکان های استاندارد مشغول به تحصیل هستند و بقیه مدارس نیز نیاز به مقاوم سازی و نوسازی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رئیسی ظهر شنبه با بیان این مطلب در حاشیه مراسم تجلیل از معلمان نمونه استانی و منطقه ای در شهرستان مراغه اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه، دولت موظف به ایمن سازی و مقاوم سازی مدارس است و با تخصیص منابع مورد نیاز بیش از نصف مدارس کشور نوسازی می شوند.

وی با اشاره به اعتبارات نوسازی مدارس در سال گذشته افزود: در سال گذشته دو هزار میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی مدارس مصوب شده بود که فقط 46 میلیارد ریال آن تخصیص یافت و امسال نیز سه هزار میلیارد ریال برای این امر اختصاص داده شده است که در صورت تخصیص این اعتبارات نصف مدارس کشور استاندارد سازی می شوند.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: سرانه آموزش در کشور به ازای هر دانش آموز 4.8 متر مکعب است که استاندارد جهانی 5.2 است.

رئیسی با بیان اینکه امسال شاهد پیشرفت پروژه های عمرانی آموزش و پرورش خواهیم بود، اظهار داشت: با توجه به تخصیص اعتبارات اواخر سال گذشته در کشور امسال شاهد پیشرفت پروژه ها خواهیم بود.

وی با اشاره به آمار پروژه های نوسازی مدارس در کشور افزود: شش هزار پروژه عمرانی در آموزش و پروزش در دست اجرا است که 800 مدرسه آن از منابع دولتی در سال جاری عملیاتی خواهد شد.