مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک ابراز امیدواری کرد که نظام جدید سلامت موجب کاهش مشکلات بیماران شده و با تسری به حوزه بیماران مبتلا به سرطان، مشکلات این بیماران خصوصاً داروهای گران قیمت مورد نیاز آنها که معمولاً توسط سازمان‌های بیمه نیز پوشش داده نمی‌شوند، برطرف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، منطقه علوم پزشکی تهران، مهندس آراسب احمدیان مدیرعامل محک در معرفی این کنگره در نشست خبری اولین کنگره بین‌المللی انکولوژی کودکان، گفت: برگزاری یک کنگره بین‌المللی با بالاترین سطح علمی در بیمارستانی فوق تخصصی که از درون یک موسسه خیریه مردم نهاد برخاسته و اداره می‌شود اتفاق بزرگ و منحصر به فردی در حوزه بهداشت و درمان است.

وی افزود: به طور معمول بیمارستان‌های خیریه توسط نیکوکاران ساخته شده و اداره آنها به عهده وزارت بهداشت قرار می‌گیرد اما بیمارستان فوق تخصصی محک با پشتوانه مشارکت‌های مردمی ساخته و تجهیز شده است و از همین طریق هم اداره می‌شود. از آنجا که هزینه هر سال اداره یک بیمارستان می‌تواند معادل هزینه ساخت و تجهیز یک بیمارستان جدید باشد، اداره یک بیمارستان فوق تخصصی توسط یک سازمان خیریه با اتکا به جلب مشارکت مردم تجربه‌ای جدید و دارای اهمیت در حوزه بهداشت و درمان کشور است.

وی کنگره بین‌المللی آنکولوژی کودکان را یک رویداد علمی چند وجهی دانست که علاوه بر اینکه منشا تبادلات علمی در سطح بین‌المللی است، گرامیداشت یاد و خاطره استادی فرزانه ‌است که عمر گرانقدرش را صرف مطالعه، تحقیق و درمان سرطان کودکان این مرز و بوم کرده است.

آراسب احمدیان ضمن تبریک به وزارت بهداشت و درمان برای تبیین نظام جدید سلامت گفت: امیدواریم که این نظام موجب کاهش مشکلات بیماران شده و با تسری به حوزه بیماران مبتلا به سرطان مشکلات این بیماران خصوصاً داروهای گران قیمت مورد نیاز آنها که معمولاً توسط سازمان‌های بیمه نیز پوشش داده نمی‌شوند، برطرف شده و بیماران و خانواده‌هایشان بتوانند فارغ از دغدغه هزینه‌های بیماری، تنها به درمان و بهبودی بیاندیشند.

در ادامه این نشست دکتر مریم تشویقی دبیر اجرایی اولین کنگره بین المللی انکولوژی کودکان با اشاره به اینکه این کنگره در اولین سالگرد درگذشت پروانه وثوق برگزار می شود، گفت: این کنگره از 25 تا 27 اردیبهشت ماه توسط بیمارستان محک، انجمن خون و سرطان ایران و انجمن خون و سرطان آلمان برگزار می‌شود.

وی در خصوص محورهای علمی این کنگره گفت: محورهای علمی این کنگره شامل سرطان خون، پیوند سلولهای بنیادی خون در سرطان هماتوپوئتیک کودکان، طب درد و تسکینی در سرطان‌های بدخیم کودکان است.

وی ادامه داد: مخاطبین این کنگره پزشکان عمومی، متخصصان کودکان، داخلی، فوق تخصص هماتولوژی و انکولوژی کودکان، متخصص طب درد، بیهوشی و روان پزشکان و روانشناسان هستند.

دکتر تشویقی با بیان این مطلب که 11 سخنران از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، هلند، آمریکا و استرالیا حضو دارند، اظهار کرد: تعداد پوسترهای ارائه شده به این کنگره 30 پوستر است که از این تعداد هفت پوستر آن پذیرفته و ارائه می‌شود.

دبیر اجرایی اولین کنگره بین المللی انکولوژی کودکان در ادامه خاطرنشان کرد: این رویداد علمی با حضور اساتید، صاحبنظران حوزه سرطان کودک از داخل و خارج کشور برگزار می‌شود و آخرین دستاوردهای علمی و تخصصی این حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد و امید است که با اشتراک گذاشتن یافته‌های نوین در درمان سرطان، شاهد ارتقا سطح کیفی خدمات قابل ارائه به همه کودکان مبتلا به سرطان باشیم.

در ادامه دکتر عظیم مهرور رئیس بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک ضمن ارائه گزارش اجمالی از فعالیت‌های این بیمارستان به تلاش برای ارائه به روزترین دانش، تجهیزات و خدمات تخصصی به کودکان مبتلا به سرطان اشاره کرد و گفت: بیمارستان محک با برگزاری همایش و نشست‌های علمی تلاش دارد در مسیر دستیابی به کارآمدترین روش‌های درمان مطابق با استانداردهای دنیا گام بردارد و پروفسور پروانه وثوق نقش ویژه‌ای در گسترش این رویکرد داشته است. به همین دلیل این رویداد علمی بین المللی همزمان با سالگرد درگذشت ایشان و با یاد و نام ایشان پیوند خورده است.

دکتر مهرور ابراز امیدواری کرد با تدوام برگزاری این کنگره بین المللی در سال‌های آینده محک بتواند حجم بالایی از دانش در حوزه سرطان را به کشور وارد کند و بیماران و حوزه درمان و سلامت کشور از این دستاورد بهره‌مند شوند.