گرگان - خبرگزاری مهر: انجمن مهندسان معمار استان گلستان در باره مشارکت برای احداث "موزه و باغ مزار استاد محمدرضا لطفی" طی بیانیه ای اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن این بیانیه آمده است: استاد محمد رضا لطفی را می توان به حق، میراث دار بزرگ موسیقی ملی و سنتی ایران دانست، اسطوره ای که ضایعه ی از دست دادنش برای جامعه ی هنری این سرزمین جبران ناپذیر و دست نیافتنی است.

همراهی باشکوه مردم در تهران و گرگان برای تشییع پیکر آن استاد گرانمایه، نشانی آشکار از میزان شناخت هنردوستان از جایگاه بلند او در جغرافیای هنر این سرزمین و همچنین عمق علاقه و محبت مردم به وی بود.

عنایت آن استاد فقید به همشهریان خود و نیز موافقت و پیگیری شورای شهر و شهردار محترم برای خاکسپاری پیکر استاد در مکانی مناسب از بافت تاریخی و ارزشمند گرگان، می تواند فرصتی استثنایی را برای افزایش توجه عمومی به بافت و نیز احیای کالبدی و غیر کالبدی بخش مهمی از آن در اختیار مردم و مسئولان شهر قرار دهد و از دست دادن چنین مجالی که به واسطه ی وجود مزار بزرگی از اهل هنر در دل بافت به دست آمده است، به یک فرصت سوزی جبران ناپذیر می ماند.

انجمن صنفی مهندسان معمار استان گلستان، ضمن پاسداشت همراهی و عنایت مردم و مسئولان در میزبانی آئین خاکسپاری آن استاد فقید، آمادگی نظری و عملی خود را برای مشارکت در طراحی و اجرای موزه و باغ مزار استاد لطفی اعلام می دارد.