بوشهر - خبرگزاری مهر: استاندار بوشهر گفت: انبارهای مناسبی برای نگهداری محصولات کشاورزی در استان بوشهر وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری صبح یکشنبه در نشست با معاون وزیر کشاورزی به برخی از مشکلات کشاورزان استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: فروش خرما به عنوان یکی از دغدغه‌های کشاورزان بوشهری است و با توجه به اینکه زمان زیادی تا برداشت محصولات سال جدید نداریم لازم است که مسئولان برای خرید خرما از کشاورزان راهکارهای جدی داشته باشند.

وی خواستار تلاش برای افزایش ظرفیت‌های انبارهای روستایی استان بوشهر برای ذخیره محصولات کشاورزی شد و بیان داشت: یکی از مشکلات بخش کشاورزی استان بوشهر نبود انبار نگه‌داری محصولات کشاورزی در سازمان تعاون روستایی است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: امیدواریم امسال ظرفیت انبارهای روستایی استان بوشهر با کمک وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مرکزی تعاون روستایی افزایش یابد تا کشاورزان مشکلات کمتری داشته باشند.

وی به کمبود منابع آبی برای کشاورزان استان اشاره کرد و ادامه داد: کشاورزان نیز باید تلاش کنند تا از شیوه‌های مناسب برای ابیاری استفاده کند و از منابع آبی که در اختیار داریم بهترین استفاده را ببریم.

اجرای شیوه نوین آبیاری برای استفاده از منابع آبی ضروری است

سالاری از اجرای شیوه نوین آبیاری در یک‌هزار هکتار از نخیلات استان بوشهر در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: استفاده از شیوه آبیاری غرق‌ابی علاوه بر اینکه راندمان پائینی دارد، مشکلات زیادی را نیز برای نخیلات ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه میزان مصرف اب در شیوه‌های نوی ابیاری یک سوم مصرف قبلی است، تاکید کرد: بر اساس اظهار نظر کارشناسان، این روش ابیاری در کیفیت و کمیت محصولات برداشتی نیز نقش بسیار مهمی دارد.

استاندار بوشهر افزود: باید تلاش کنیم تا از همه ظرفیت ها بهترین استفاده را ببریم تا در همه زمینه‌ها به بیشتری توسعه و پیشرفت دست یابیم و استفاده از شیوه‌های نوین و علمی نقش مهمی در این راستا خواهد داشت.