ملی‌پوش هندبال ایران با بیان اینکه مدیرت فدراسیون در حال نابودی این رشته است تاکید کرد: ما پای حرف و امضای خود ایستاده‌ایم و تا زمانی که وضعیت تغییر نکند به تیم ملی بر نمی‌گردیم.

سجاد استکی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین وضعیت مصدومیت خود بیان کرد: دو سه هفته استراحت کرده بودم و خوشبختانه دوره درمان به خوبی طی شد و برای بازی هفته پایانی برای سبزوار بازی خواهم کرد. پزشکان بعد از اینکه پای مرا معاینه کردند اجازه بازی را صادر کردند و با وجود اینکه از دو سه هقته قبل قهرمانی تیم ما مسجل شده بود در هفته پایانی بازی خواهم کرد.

وی در خصوص پیشنهاداتی که برای لژیونر شدن دریافت کرده بود، گفت: هفته آینده من و برادرم الله کرم به لبنان می‌رویم تا در لیگ این کشور بازی کنیم ولی من مذاکراتی خودم را با تیم فرانسوی کاملا جدی ادامه دادم و شرایط را عنوان کردم که هنوز پاسخی از آنها دریافت نکردم. البته چند پیشنهاد خوب را هم از کشورهای عربی دریافت کرده‌ام که باید به خوبی همه چیز را در نظر بگیرم و بهترین تصمیم را اتخاذ کنم.

استکی درباره مشکلاتی که بین ملی‌پوشان این رشته و فدراسیون هندبال به وجود آمده است تاکید کرد: ما صحبت‌ها را کرده‌ایم و درخواست‌ها را به وزیر ورزش رایه دادیم. هندبال دارای مشکلاتی است و ضعف‌های زیادی دارد. ما در مدیریت این رشته، بحث‌های داخلی و حتی استعدادیابی با مشکلاتی فراوانی مواجه هستیم که نمی‌دانیم به درخواست مان رسیدگی خواهد شد یا نه.

این ملی‌پوش هندبال کشورمان افزود: بازی‌های آسیایی اینچئون نزدیک است و باید از عنوان خودمان دفاع کنیم ولی موضوعی که وجود دارد به همان مشکلات فدراسیون بر می‌گردد. ما روی حرفی که زدیم و امضای خودمان ایستاده‌ایم و تا زمانی که شرایط تغییر نکند به تیم ملی بر نمی‌گردیم.

استکی همچنین گفت: مشکل ما آوردن ماچک نیست بلکه مدیریت فدراسیون است. بعد از 45 سال هندبال به مسابقات جهانی رفت ولی حتی یک تشکر هم از رافائل سرمربی تیم نکردند و در عوض وی را برکنار کردند. کجای دنیا مربی موفق را کنار می‌گذارند؟ چطور این همه از کی‌روش می‌گویند ولی کسی از رافائل صحبتی نمی‌کند؟

وی ادامه داد: این همه به تیم‌های دیگر پاداش می دهند ولی کسی به ما توجهی نمی‌کند. مگر ما تیم ملی را به جام جهانی نبرده‌ایم؟ مگر ما هم زندگی و زن و بچه نداریم که هیچ اتفاقی برای هندبال رخ نمی‌دهد؟ هندبال با این مدیریت رو به نابودی می‌رود و باید جلوی این اتفاقات را گرفت.