مربی تیم ملی فوتسال ایران با بیان اینکه آینده از آن ملی پوشان جوان ایران است، گفت: در بازی فینال برابر ژاپن بدشانس بودیم و توپ‌هایمان به گل تبدیل نشد.

محمد هاشم زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص شکست تیم ملی فوتسال ایران برابر ژاپن در فینال فوتسال جام ملت‌های آسیا با بیان مطلب فوق اظهار کرد: ایران از همه تیم‌ها برتر بود. خدا را شکر این مسابقات پخش شد و مردم خودشان واقعیت‌ها را دیدند. تیم ما خوب کار کرد ولی مقابل ژاپن توپ‌هایمان به گل تبدیل نشد.

وی افزود: ما با تیم جوان به جام ملت‌های آسیا رفتیم. خیلی از بازیکنان برای اولین بار در تورنمنتی با این سطح حضور داشتند. به هر حال جوانگرایی یکسری معایب و محاسن دارد. البته هدف اصلی ما قهرمانی در آسیا در کنار جوانگرایی بود.

مربی تیم ملی فوتسال ایران تاکید کرد: ما مقابل ژاپن روی بد فوتسال را دیدیدم. ایران حداقل شش، هفت فرصت خوب گلزنی داشت که به گل تبدیل نشد. هر چه از زمان بازی هم می‌گذشت، فشار و استرس روی تیم ما بیشتر می‌شد چون ژاپنی‌ها به نایب قهرمانی هم راضی بودند. البته دروازه‌بان ژاپن هم چند فرصت خوب ما را مهار کرد. فکر می‌کنم اگر گل دوم ژاپن به ثمر نمی‌رسید می‌توانستیم گل سوم را به این تیم بزنیم و کار را تمام کنیم.

هاشم‌زاده همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر تغییر احتمالی خسوس کاندلاس سرمربی تیم ملی، گفت: من کوچکتر از آن هستم که بخواهم در این مورد صحبت کنم ولی خسوس مربی خوبی است. در هر صورت کفاشیان و افتخاری (روسای فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال) در اینباره تصمیم گیرنده هستند. امیدوارم هرچه به صلاح فوتسال است، رخ بدهد.

مربی تیم فوتسال ایران در پایان با ابراز رضایت از عملکرد بازیکنان تیم ملی، تاکید کرد: از بازیکنان ممنونم. آنها تمام تلاش خود را به کار بردند. پیروزی‌های پر گل ما در جام ملت‌ها شانسی نبود. بازیکنان از اوایل سال جدید و در حالی که اکثر مردم در تعطیلات بودند، برای خدمت به تیم ملی در اردو بودند. در نهایت هم با نتیجه فینال شرمنده مردم شدیم ولی باید این را بگویم که آینده متعلق به فوتسالیست‌های جوان ایران است.