نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل در اظهاراتی تاکید کرد: شرایط ژئوپلتیک با مقاومت ملت سوریه در برابر تمام فشارهای قدرتهای بین المللی و منطقه ای تغییر کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، "بشار الجعفری" نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل در اظهاراتی تاکید کرد: شرایط ژئوپلتیک با مقاومت ملت سوریه در برابر تمام فشارهای قدرتهای بین المللی و منطقه ای تغییر کرده و این سوریه بوده که این وضعیت را تغییر داده است.

وی با اشاره به استعفای "اخضر الابراهیمی" از سمت خود، افزود: وی در زمان ماموریت خود اشتباهات زیادی داشت و در امور داخلی سوریه دخالت می کرد، در حالی که یک میانجیگر نباید در مسائل حاکمیتی یک کشور دخالت کند.

الجعفری درباره اظهارات اخیر "لورن فابیوس" وزیرخارجه فرانسه که خواستار دخالت نظامی در سوریه شده بود، نیز گفت: فرانسه جزئی از بحران سوریه است و نه بخشی از حل آن. ما پیش از این سیاستهای غیرمعقول فرانسه در قبال لیبی، مصر و سوریه و کل منطقه را مشاهده کرده ایم و این نخستین بار نیست که فرانسویها در تحلیلهای خود دچار اشتباه می شوند.

نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل با اشاره به حمایتهای رژیم صهیونیستی از گروههای تروریستی در سوریه، افزود: اسرائیل به طور کامل در بحران سوریه دخالت دارد و این مسئله نگران کننده است.