شهریار - خبرگزاری مهر: مدیر امور آب و فاضلاب شهریار از اتمام فاز اول طرح آبرسانی و خط انتقال در شرق شهریار خبر داد و گفت: این طرح در دو سایز 400 و 800 چدن داکتیل انجام گرفت که لوله گذاری با قطر 800 میلی متر چدن داکتیل برای نخستین بار در غرب استان تهران اجرا شد.

محمدرضا شمسایی فر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل گرما و افزایش مصرف مشترکین آبفا و به منظور تقویت خطوط توزیع آب شرب به ویژه در شبکه های شرقی شهریار، طرح لوله گذاری 800 میلی متر چدن داکتیل در کمربندی شرق شهریار حدفاصل تقاطع محمد آباد به سمت میدان نماز با اولویت ویژه آغاز و در حداقل زمان ممکن طی 20 روز اجرا و تکمیل شد.

وی ادامه داد: در طرح مذکور پس از اتصال و سه راهگیری در تقاطع محمد آباد، نسبت به نصب شیر خط با سایز 400 میلی متر در کمربندی شرق اقدام شده و در ادامه  با عبور خط 400 چدن داکتیل از دو طرف عرض تقاطع محمد آباد، عملیات لوله گذاری در یکی از خیابان های اصلی و پرتردد عباس آباد اجرا شد.

این مسئول با اشاره به قرارگیری محل اجرای طرح در در یکی از معابر پرتردد شهر عنوان کرد: با تعامل بسیار مطلوب پلیس راهور غرب استان تهران و حضور عوامل انتظامی، عملیات مذکور بدون اختلال در عبور و مرور خودروها و در کمترین زمان ممکن اجرا شده و فاز اول این طرح به طول دو کیلومتر تکمیل شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهریار گفت: این طرح آبرسانی و خط انتقال در دو سایز 400 و 800 چدن داکتیل انجام شد، البته لازم به ذکر است که لوله گذاری با قطر 800 میلی متر چدن داکتیل برای نخستین بار در غرب استان تهران اجرا شد.

این مسئول متذکر شد: با توجه به خشکسالی و کم آبی طی سنوات اخیر، مردم باید برای گذر از این بحران نسبت به اصلاح الگوی مصرف خود اهتمام ورزند و از مصارف غیر ضروری همچون شستشوی خیابان، معابر، خودرو ... پرهیز کنند.