سنندج – خبرگزاري مهر: نماينده ولي فقيه در استان كردستان خواستار تلاش و برنامه ريزي بهتر براي كاهش افراد تحت پوشش كميته امداد در سراسر كشور به ويژه اين استان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سيد محمد حسيني شاهرودي ظهر امروز چهارشنبه در جريان ديدار با سرپرست و مديران كميته امداد امام خميني (ره) كشور اظهار داشت: در حال حاضر شمار افراد تحت پوشش كميته امداد در كردستان به هيچ عنوان خوب نيست و بايد تلاش كنيم كه شمار افراد نيازمند و تحت پوشش را كاهش دهيم.

وي با بيان اينكه، آمار بالای مددجویان و خانوارهای زیرپوشش مطلوب جامعه اسلامی نیست، بيان كرد: باید به سمتی پیش برویم که جامعه هدف امداد روز به روز کوچکتر شود و در آن صورت است که فقر از جامعه رخت برمی‌بندد و عدالت در تمامي حوزه هاي جامعه نهادينه مي شود.

نماينده ولي فقيه در استان كردستان گفت: کمیته امداد با رویکرد خوبی که در زمینه‌های اشتغال، حفظ عزت و آبروی نیازمندان دارد خدمات خوبی به اقشار محروم جامعه ارائه کرده است که می‌طلبد این خدمات گسترش یافته و هدفدارتر پیش برود.

حجت الاسلام حسینی‌شاهرودی لازمه تحقق این کار را افزایش فعالیت سایر دستگاه‌های اداری مرتبط با حوزه اشتغال و کارآفرینی از جمله کار، تعاون و رفاه اجتماعی خواند و افزود: عزت مومن و مسلمان در اسلام بالاتر از کعبه است و ما به عنوان متولیان افراد ضعیف جامعه، کاری کنیم که این افراد شرمنده دیگران نشوند و عزت آنها لکه‌دار نشود.

وی در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وضعيت پرداخت زكان در استان كردستان عنوان كرد: پرداخت زکات یکی از مصادیق مشارکت مردم در کارهای عام‌المنفعه و اقتصادی به شمار مي رود و بايد براي ترويج آن برنامه ريزي داشته باشيم.

نماينده ولي فقيه در استان كردستان گفت: در صورتی که همه افرادی که زکات بر آنها واجب می‌شود زکات خود را پرداخت کنند زمینه فقر از بین می‌رود و همه صاحب شغل و اشتغال خواهند شد.

حجت الاسلام حسيني شاهرودي به ظرفیت‌های ویژه استان کردستان اشاره کرد و گفت: در صورتی که کمیته امداد بتواند از این ظرفیت‌ها با تعامل با سایر ادارات برای توانمندسازی و خودکفایی مددجویان استفاده کند، از دامنه خانوارهای مددجو کاسته خواهد شد.