سمنان - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تاکید بر اینکه همت اعضای هیئت امنای مساجد در انجام امورات معنوی در نزد باری تعالی بسیار ارزشمند است، گفت: جلب رضایت خدا یکی از مهمترین راه های خودسازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد شاهچراغی  ظهر چهارشنبه در مسجد رسول اکرم (ص) روستای حسن آباد بخش مرکزی سمنان ضمن تبریک 13 رجب میلاد حضرت حضرت علی (ع) و گرامیداشت این روز، از زحمات اعضای هیئت امنای مسجد و حسینیه در بازسازی بنای جدید تقدیر کرد و افزود: همت اعضای هیئت امنای مساجد در انجام امورات معنوی در نزد باری تعالی بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) گفت توکل به خدا مهمترین عامل در دوری از شیطان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، امام جماعت مساجد را نقش کلیدی در پیشبرد اهداف مساجد دانست و گفت: روحانیان مساجد با بسترسازی مناسب در تحقق احکام الهی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

آیت الله شاهچراغی با ابراز خرسندی از وحدت و تعامل بین مردم با هیئت امنای مسجد روستای حسن آباد بیان داشت: وحدت بین مردم روستا با استفاده ار رهنمودهای امام جماعت مسجد روستا عاملی در تقویت بیشتر فضای دینی و معنوی روستا خواهد بود.

فرماندار شهرستان سمنان نیز در این مراسم ضمن تشکر از زحمات هیئت امنا و امام جماعت این مسجد، گام نهادن در مسیر ترویج اسلام ناب محمدی(ص) را توفیق از جانب حق تعالی و عشق به ائمه اطهار دانست و اظهار داشت: تعامل مناسب هیئت امنا، امام جماعت و پایگاه مقاومت بسیج در اجرای تحقق فرهنگ نماز و سبک زندگی مدنظر مقام معظم رهبری را محقق خواهد کرد.

حسن سعدالدین جلب مشارکت مردم را در برگزاری برنامه های فرهنگی مساجد بسیار تاثیرگذار دانست.

مسئول هیئت امنا مسجد رسول اکرم (ص) روستای حسن آباد نیز با ارائه گزارشی از نحوه بازسازی مسجد بیان داشت: این مسجد در یک هزار و 200 متر بنا در قالب سه فاز اقدام به تخریب و بازسازی شد که با یک میلیارد و 700 میلیون ریال مشارکت مردمی اجرا شده است.

محمدی از تکمیل فاز های اول و دوم خبر داد و گفت: فاز سوم در حال بررسی و اقدام است.

وی از میزبانی مسجد این روستا در مراسمات مذهبی تا ظرفیت بیش از هفت هزار نفر خبر داد.

در پایان آیت الله شاهچراغی ضمن بازدید از حسنیه و مسجد با اهدای لوح تقدیر از هیئت امنا در بازسازی این مکان مقدس تقدیر و تشکر کرد.